Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62  ... 109 »
24. 9.
2012

Změny v plnící aplikaci pro šablony oboru

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) vylepšil aplikaci, která slouží pro plnění šablon, a připravil novou aplikaci na kontrolu přiřazení šablon ke studijním oborům. Agenda šablon v IS MU již léta slouží k evidenci předmětů pro jejich jednoduchou registraci na začátku semestru studenty. V šablonách se také evidují doporučené plány pro průchod studiem a studijní katalogy a s jejich pomocí se kontrolují podmínky splnění studijních povinností pro udělení diplomu.

Aplikace pro plnění šablon daty je nyní jednodušší a přehlednější. Nejvýraznější změnou prošel design celé aplikace, který nyní nabyl ergonomičtější podoby. Zobrazuje pouze to nejnutnější - editační dialogy jsou dostupné skrze rozbalovací nabídky, formuláře jsou lépe strukturované.

Obr. 1: Výpis podúrovní šablony.

Nově je možné u předmětů v šabloně evidovat požadovaný typ ukončení, počet kreditů a opakování. Toto nastavení se projeví při kontrole splnění studijních povinností, kdy se daný předmět bude považovat za splněný pouze v případě dosažení nastavených hodnot. Plniči šablon také jistě ocení možnost hromadné manipulace s předměty (přidávání/odebírání).

Obr. 2: Podrobné nastavení předmětu.

Obr. 3: Nastavení podúrovně šablony s možností hromadné úpravy předmětů.

V neposlední řadě bylo umožněno přiřadit kontrolní šablony k oborům studia. Administrativní pracovníci tak nyní mohou ve speciální aplikaci zkontrolovat, zda má každý obor vytvořen kontrolní šablonu.

Obr. 4: Přiřazení šablony k oboru.

Obr. 5: Kontrola přiřazení šablon k oborům.

Více informací o šablonách najdete v Nápovědě.

O šablonách jsme vás informovali již dříve v novince Využití registračních šablon pro tisk studijního katalogu.

24. září 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
11. 9.
2012

Označování předmětů pomocí hvězdičky

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) přichází s rozšířením možnosti označovaní oblíbených položek pomocí hvězdiček. Kromě označování zpráv v poště, příspěvků na Vývěsce nebo v Diskusních fórech si nyní uživatel může označovat i předměty, které si chce například zapsat v dalších semestrech, doporučit je svým známým nebo z nějakého důvodu pouze zapamatovat.

Označovat předměty hvězdičkou lze při hledání v Katalogu předmětů, ve výpisu informací o předmětu, v aplikaci pro vyhledávání v rozvrhu nebo pro registraci a zápis předmětů - zkrátka všude, kde se nabídne hvězdička k obarvení pomocí jednoduchého kliknutí. Stejně jednoduše lze označení předmětu i zrušit.

Obr. 1, 2: Možnosti označení předmětů hvězdičkou.

Odkaz na aplikaci s přehledem označených předmětů naleznou studenti v rozcestníku agendy Student, ostatní uživatelé pak v Katalogu předmětů. V seznamu oblíbených předmětů lze využít odkazy na zobrazení rozvrhu a přímou registraci, nebo si jen zkontrolovat splnění prerekvizit pro zápis do předmětu. Kromě svých oblíbených předmětů si uživatel může zobrazit i přehled oblíbených předmětů svých známých.

Obr. 3: Přehled předmětů označených hvězdičkou.

K označeným předmětům je zjednodušený a přehledný přístup také v aplikaci pro registraci a zápis předmětů, kdy si lze do registrace přidat přímo předměty s hvězdičkou. U fakult s probíhajícím obdobím registrace nebo zápisu si uživatel může předměty zaškrtnutím políčka a uložením změn rovnou registrovat.

Obr. 4: Registrace označených předmětů.

Hvězdičky nyní znamenají jednoduchý způsob, jak se k vybraným předmětům vracet snadno bez nutnosti vyhledávání v katalogu či minulých obdobích registrace.

Více informací naleznete v Nápovědě nebo v Průvodci.

11. září 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
11. 9.
2012

Přehled pedagogické činnosti osob

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) představuje novou aplikaci pro vytváření přehledů pedagogické činnosti.

Aplikace Přehled pedagogické činnosti osob umožňuje sestavovat přehledy o vedení přednášek, seminářů, závěrečných prací, předmětové anketě či o publikačních výsledcích. Výstup je ve formátu PDF a jeho formátování si můžete prohlédnout například sestavením přehledu pro svou osobu.

Obr. 1: Ukázka ze sestaveného přehledu.

Aplikaci smí spustit každý uživatel IS MU a sestavit údaje o své osobě. Vedoucí jednotlivých pracovišť pak disponují speciálním právem, které jim umožňuje sestavovat přehledy k zaměstnancům daného pracoviště. Aplikaci tak mohou užívat například vedoucí ústavu pro interní přehledy pedagogických činností svých zaměstnanců.

Obr. 2: Výběr osob pro sestavení přehledů k pracovišti.

Aplikace je dostupná přes Osobní administrativa -> Personální -> Přehled pedagogické činnosti.

11. září 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
15. 8.
2012

Nová evidence zahraničních pobytů v IS MU

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

V aplikaci pro evidenci stáží a pobytů byla zveřejněna první část plánovaných změn. Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) nově přidal možnost evidovat koordinátora a dokumenty vztahující se k pobytu u zahraničních studijních pobytů.

Nyní může student v aplikaci určit, kdo je tzv. koordinátorem neboli pověřenou osobou pro jeho pobyt v kolonce "Koordinátor pobytu na domovské instituci". Pro výběr se nabídnou osoby, které stanovila fakulta.

Obr. 1: Výběr koordinátora.

Dále může připojit jednotlivé dokumenty, bez nichž není možné stáž realizovat (např. Transcript of Records, Training Agreement, Learning Agreement, …) v sekci "Dokumenty ke stáži", kam nahraje jejich elektronickou (naskenovanou) verzi. Dokumenty jsou vyžadovány pouze ve formátu PDF.

Obr. 2: Připojení dokumentů ke stáži.

V další fázi úprav bude přidána i volba pro nahrání a následné uznání předmětů v agendě Uznávání.

S touto aplikací souvisí také nová agenda Úřadovny, která byla pro evidenci zahraničních pobytů nastavena každé fakultě na míru. V této agendě budou v rámci jednoho spisu ke každé stáži evidovány jednotlivé dokumenty a předměty, které byly v rámci zahraničního pobytu odstudovány, včetně potvrzení cizí školy.

Aplikace je dostupná přes Osobní administrativa -> Student -> Stáže a pobyty (platí pro novou titulní stranu agendy Student).

Pokud používáte původní verzi agendy Student, najdete aplikaci v Osobní administrativa -> Personální - > Evidence údajů o stážích, studijních a pracovních pobytech.

15. srpna 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62  ... 109 »