Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  ... 45 »
4. 12.
2024

Přihlašování studentů ke konzultačním hodinám? Jde to s Tudle!

Informačně přínosné | 2 | 2
Novinky – e-learning

Již tři roky používají uživatelé Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) speciální aplikaci pro plánování schůzek a koordinaci časových preferencí skupin lidí. Na základě apelu pověřenkyně pro ochranu osobních údajů Masarykovy univerzity přešli pracovníci univerzity od volně dostupných (a často vysoce problematických) online služeb a aplikací právě k univerzitnímu řešení, které chrání osobní údaje. Porady, schůzky, setkání katedry, schůzky pracovních skupin - všude se vžila fráze „pošli mi prosím Tudle“. Nově doplnil Vývojový tým IS MU funkce na přání pedagogů ještě i pro nabídku konzultačních termínů pro studenty.

Obr. 1: Aplikace „Kterou schůzku? Tudle“ nově umožňuje vypisovat termíny s různou dobou trvání

Konzultační hodiny pro studenty mají svoje specifika, především různou dobu trvání v různé dny. Jeden den v týdnu má učitel pro studenty vyhrazené dvouhodinové okno a jiný den jen půl hodiny. V jeden den může přijít třeba pět studentů, jindy zvládne jen jednoho. A na tuto variabilitu je teď nově aplikace „Kterou schůzku? Tudle“ připravená.

Obr. 2: Možnost omezení počtu hlasů na jeden termín umožní lépe rozdělit studenty mezi vybrané termíny konzultačních hodin, defaultní hodnotu z nastavení lze u každého termínu změnit a upravit

Na začátku si vyučující zvolí nějaké základní hodnoty, například dvouhodinové okno na konzultační hodiny a 4 hlasy na každý tento termín. Poté vybere jednotlivé termíny v kalendáři, jak je zvyklý. Nově je vpravo nahoře možnost přepnout zobrazení Kalendáře na Formulář, ve kterém může nově každý termín upravit, jak potřebuje.

Obr. 3: Nová možnost přepnutí na formulář umožňuje upravit jednotlivé termíny i počet účastníků v nich

Nápověda k aplikaci je dostupná na adrese: https://is.muni.cz/napoveda/komunikace/tudle

O aplikaci Tudle jsme dříve informovali v novince Snadné a bezpečné schůzky v aplikaci Tudle a Snadné a bezpečné hlasování o čemkoli, to je Tudle.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
4. 12.
2024

Snazší připojení do aplikace KvIS nejen pro opozdilce

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Krátké kvízy pro podporu pozornosti studentů na hodinách už slouží vyučujícím více než dva roky (více v novince KvIS – krátké kvízy pro zpestření výuky nebo podporu pozornosti studentů na hodinách). Za tu dobu se Vývojovému týmu Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) sešlo množství podnětů na vylepšení této aktivizační aplikace. Nejvýraznější změna se týká připojování studentů do kvízů.

Nově IS MU ví, který předmětový kvíz je pro studenty připravený a rovnou jim ho nabídne na stránce is.muni.cz/kvis. Pokud se studentům z nějakého důvodu nedaří naskenovat QR kód nebo přepsat adresu kvízu, stačí, když je učitel nasměruje na tuto stránku. Uvidí tam svůj předmětový kvíz a přihlásí se do něj.

Obr. 1: Studenti vidí přehled jejich předmětových probíhajících kvízů

Častý problém vyučujícím působili studenti, kteří přišli na přednášku či na cvičení pozdě. Kvíz už měl učitel spuštěný a studenti se již do běžící akce připojit nemohli. Nově vývojáři přidali nastavení „Povolit pozdní připojení“, které učitel zapíná přesně ve chvíli před spuštěním kvízu.

Obr. 1: Možnost povolení pozdního připojení

Studenti, kteří se opozdili, na adrese is.muni.cz/kvis uvidí připojení do právě probíhajícího předmětového kvízu. Nová možnost se také hodí pro všechny studenty, kteří někdy měli třeba technický problém se svým zařízením (vybil se jim notebook, řešili problém s mobilním telefonem apod.) a nestihli se do kvízu připojit na začátku. Do kvízu s povoleným pozdním připojením se totiž mohou přihlásit hned, jak se jim podaří technický problém vyřešit.

O aplikaci KvIS jsme informovali také v novince Osm měsíců s aplikací KvIS.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
4. 12.
2024

Nové publikace na Elportálu

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Univerzitní e-learningový portál Masarykovy univerzity, Elportál, zveřejnil další publikace, které jsou určeny studentům univerzity, budoucím učitelům, ale mohou být zajímavé i pro širší veřejnost. Tentokrát si představíme dvě publikace v anglickém jazyce a jedno doplněné druhé vydání.

  • BE-Learning – Course of Business English for the Workplace at B2 Level

    Multimediální učebnice se zaměřuje na praktické získání základní slovní zásoby z oblasti obchodní angličtiny. V jednotlivých kapitolách čtenáři najdou interaktivní aktivity, které podporují především dovednosti čtení a poslech. Publikace je určena studentům předmětů ESF a zároveň je navržena tak, aby byla podpůrným materiálem pro kohokoliv, kdo má zájem o získání, prohloubení a procvičení odborné slovní zásoby běžně využívané v každodenní praxi napříč různými pracovními pozicemi. Publikace je v anglickém jazyce.

    Obr. 1: Ukázky z publikace BE-Learning – Course of Business English for the Workplace at B2 Level

    Více informací naleznete v publikaci.

  • Instructor’s Guide for Collaborative Online International Learning

    Výuková publikace představuje stručný, přehledný elektronický návod, jak vytvořit COIL (mezinárodní online kolaborativní učení) od hledání partnerů až po hodnocení dopadu COIL na studenty. Opírá se o nejnovější literaturu a autorovy zkušenosti v mezinárodním online kolaborativním učení. Příručka pomůže učitelům při posilování jazykových, interkulturních a digitálních kompetencí studentů a je v anglickém jazyce.

    Obr. 2: Ukázky z publikace Instructor’s Guide for Collaborative Online International Learning

    Více informací naleznete v publikaci.

  • Pedagogika volného času

    Elektronická multimediální učebnice přináší moderní pohled na stále dynamicky se rozvíjející oblast, jejímž předmětem je výchova ve volném čase. Jedná se již o druhé vydání, publikace byla doplněna o vysvětlující videa k jednotlivým kapitolám. Učebnice je určena studentům PdF, ale i budoucím vychovatelům či pedagogům volného času, animátorům, sociálním pedagogům a učitelům, kteří se rádi zamýšlí nad tím, jak smysluplně a atraktivně rozvíjet osobnost svých svěřenců.

    Obr. 3: Ukázky z publikace Pedagogika volného času

    Více informací naleznete v publikaci.

Další elektronické publikace najdete v sekci Výukové publikace a e-knihy Elportálu.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
12. 11.
2024

Odpovědníky: další aplikace v nové verzi

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Spolu s novou verzí agendy Odpovědníky se od Vývojového týmu Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) dočkaly své úpravy a převedení do responzivního vzhledu hned tři aplikace, a to Zkontrolovat odpovědníky, Přepočítání bodů a Korekce odpovědí v hodnoticí části. První dvě aplikace jsou v přepracované podobě k dispozici také pro starou verzi odpovědníků, přepracovaná aplikace Korekce odpovědí je součástí pouze nové verze agendy.

Tyto tři aplikace využijí všichni ti, kdo se účastní vytváření testů, tedy především vyučující. Aplikace Zkontrolovat odpovědníky se nyní stala zastřešujícím místem pro různé typy kontrol, jejichž velká část se prováděla již dříve. Stala se rozcestníkem, který u nalezených chyb přehledně uvádí, o jaký typ chyby se jedná, co může způsobit nebo jakým způsobem ji opravit. Předmětem kontrol je například to, zda se obrázky a další soubory používané v sadách správně zobrazí studentům v testu, zda nebyla ze studijních materiálů odstraněna sada otázek, kterou některý odpovědník využívá, nebo třeba to, zda byla sada importovaná vyučujícím vytvořena ve správném formátu. Dále jde například o kontrolu, zda test tvořený z více sad neobsahuje stejné otázky. Vyučující zde dostávají k ruce praktický a ucelený nástroj, který jim umožní vyřešit nejrůznější typy komplikací ještě předtím, než by se s nimi střetli studenti při vyplňování testu.

Obr. 1: Kontrola odpovědníku po provedení kontroly

Aplikace Přepočítání bodů odpovědníků a Korekce odpovědí v hodnoticí části vyučující využijí ve chvíli, když zjistí, že svoje původní nastavení potřebují změnit i poté, kdy již studenti začali odpovědník vyplňovat. V obou aplikacích je nyní například k dispozici zobrazení historie jejich použití včetně záznamu o dopadu provedených změn. Vyučující mohou spouštět přepočty bodů i korekce opakovaně. Tím dojde k přepočtu bodů u všech průchodů a výsledky se případně propíší do odpovědníkového bloku s body. Studenti tak u tohoto bloku v nové verzi odpovědníků vždy rovnou vidí správné počty bodů, aniž by se navyšoval počet bloků v předmětu.

V aplikaci Korekce odpovědí v hodnoticí části jsou vyučujícím pro novou verzi k dispozici rozšířené možnosti, mezi které patří třeba výběr otázek ke korekci dle vyhledávaného výrazu. Vyučující také může nastavit více různých podmínek korekce jedné otázky a v grafickém přehledu pak ještě před vlastním spuštěním korekce vidí, jak přesně se změní bodování každé opravované otázky. Provedená korekce se pak studentům propíše do všech průchodů odpovědníkem, které již proběhly, i do těch, které teprve proběhnou. Díky tomu v případě, že mají studenti na vyplňování odpovědníku delší interval, může vyučující korekci provést už v jeho průběhu. Studenti zároveň korekci uvidí, jen pokud se jich skutečně dotkne, tedy nikoli pokud třeba na otázku odpovídali až po provedení korekce.

Obr. 2: Jak se korekcí změní vyhodnocení

O nové verzi aplikace Odpovědníky jsou bližší informace dostupné v novince Nové Odpovědníky – milník na cestě k responzivnímu vzhledu i dalším možnostem vývoje.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  ... 45 »