Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109  ... 162 »
16. 5.
2011

Nová verze vkládání souborů do archivu závěrečné práce

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) přináší vylepšený způsob vkládání souborů do archivu závěrečných prací. Vkládání je nyní pro uživatele jednodušší a navíc jsou nově v systému evidovány údaje o typu souboru a jeho autorovi.

Uživateli, který vkládá soubor do archivu závěrečné práce, se nyní nabízí nový formulář, pomocí kterého snadno vyplní požadované údaje. Ve formuláři buď nechá zaznačeno, že autorem vkládaného souboru je on sám, nebo autora dohledá v systému. Tato funkce nalezne uplatnění zejména v případech, kdy pověření pracovníci, kupříkladu sekretářky kateder, vkládají posudek za externího oponenta a podobně. Výhodou je, že nyní systém může zobrazit nejen údaje o vkladateli souboru, ale také o tom, kdo ho vytvořil.

Vkládání souboru do archivu závěrečné práce

Obr. 1: Vkládání souboru do archivu závěrečné práce.

Další nová funkčnost aplikace spočívá ve volbě typu souboru. Studenti, kteří vkládají svoji práci do archivu, mohou vybrat, zda vkládají text práce nebo přílohu. Vedoucí prací, oponenti a další oprávněné osoby navíc mohou do archivu vkládat také posudky (vedoucího či oponenta) a v opodstatněných případech i zprávu o průběhu obhajoby. Dále mohou uživatelé volitelně zadat název a popis souboru.

Na stránce archivu se nyní zobrazují soubory nejen ve správci souborů, jak bylo doposud, ale také strukturovaně dle typu. Online archiv závěrečné práce je tak pro uživatele přehlednější a přívětivější.

Výpis souborů v online archivu závěrečné práce

Obr. 2: Výpis souborů v online archivu závěrečné práce.

Podrobnější informace o fungování agendy jsou uvedeny i v Nápovědě.

16. května 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
16. 5.
2011

Nový způsob platby v Obchodním centru MU

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Obchodní centrum MU slouží pro nabídku vzdělávacích služeb a zboží na Masarykově univerzitě. Eviduje objednávky a platby za ně, jeho nástroje jsou využívány různými pracovišti napříč celou univerzitou. Tento internetový obchod je na základě podnětů z reálné praxe průběžně rozšiřován a zdokonalován. Nyní byla implementována možnost snadnějších plateb v hotovosti prostřednictvím tzv. Pokladny Obchodního centra.

Organizátor akce, která se v Obchodním centru nabízí, má nyní možnost přijmout peníze k objednávce hotově přímo na akci a zaevidovat jejich přijetí v Obchodním centru, aniž by docházelo k neúměrné zátěži pracovníků při zadávání platby do účetního systému a tisku pokladního dokladu.

Prakticky celý proces funguje tak, že zákazník má při vytváření objednávky u vybraných akcí možnost zvolit způsob platby Pokladnou OC. Pokud si tento způsob vybere, systém mu vypíše informaci, kde konkrétně může zaplatit.

Formulář pro nastavení parametrů docházky

Obr. 1: Volba způsoby platby při vytváření objednávky.

Pracovník, který platbu v hotovosti přebírá, jednoduše dohledá danou objednávku v systému a kliknutím zaznačí, že peníze přijal. Ihned se mu nabídne možnost vytisknout zákazníkovi daňový doklad.

Formulář pro nastavení parametrů docházky

Obr. 2: Převzetí platby v hotovosti v Obchodním centru MU.

Nová funkce najde využití především u nabídky akcí, kde se počítá s velkým množstvím hotovostních plateb a kde není možné zajistit platbu bankovním převodem nebo platební kartou, což jsou stále nejčastější formy platby. V prvním květnovém týdnu roku 2011 se tento způsob plateb osvědčil v pilotním provozu při prodeji kurzů Univerzity třetího věku. Obchodní centrum MU tak dle pochvalných slov organizátorů velmi usnadnilo práci při zpracování došlých plateb a urychlilo vyřízení objednávek jednotlivých zákazníků.

O využívání Obchodního centra MU jsme také informovali například v příspěvcích Výhody Obchodního centra MU v externích konferenčních systémech a Obchodní centrum MU umožňuje přijímat dary zaslané univerzitě a další novinky.

16. května 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
3. 5.
2011

Novinky ze světa IS MU v blogu

Informačně přínosné | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) již několik let pravidelně informuje všechny zájemce o dění v informačním systému. Upozornění na novinky je zájemcům zasíláno e-mailem a zahrnují informace o nových aplikacích, vylepšeních a věnují se rovněž e-learningu, boji s plagiátorstvím nebo různým dalším zajímavým událostem. Nově jsou příspěvky vkládány do veřejného blogu a uživatelům se zobrazují v modernějším kabátě.

Na rozdíl od předešlé formy zobrazování novinek na samostatných stránkách, má využívání blogu řadu výhod. Především jsou jejich texty zahrnuty do vyhledávání v systému a stávají se tak přístupnějšími.

Obr. 1: Vyhledávání v novinkách.

Dále mají zájemci o informace ze světa IS MU k dispozici nové možnosti, jak články sledovat. Stále zůstává funkční aplikace pro přihlášení se k odběru novinek e-mailem. Nově je možné sledovat příspěvky prostřednictvím RSS kanálu a pro uživatele IS MU se nabízí i možnost přidání blogu mezi sledované a nastavit si zasílání e-mailů pomocí aplikace Události. Další změnou je rovněž to, že přihlášení uživatelé mohou svůj názor na příspěvek vyjádřit jeho ohodnocením. V blogu se také zaznamenává přečtenost příspěvků, kdy text příspěvku po přečtení zešedne a uživatel tak vidí, které novinky už přečetl, a které jsou po něj nové.

Vývojový tým publikuje zajímavé informace i dalšími způsoby. V Deníčku IS MU jsou vystavovány krátké zprávy o změnách v aplikacích a různých vylepšeních. V blogu IS po kapkách zase uživatelé naleznou jednoduchou formou prezentované tipy na využití nejrůznějších funkcí v systému.

3. května 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
3. 5.
2011

Vyhodnocení docházky na několik kliknutí

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Koncem února představil Vývojový tým IS MU evidenci docházky studentů na přednášky, cvičení či semináře (Novinka Evidujte docházku studentů přímo v Záznamníku učitele). Nyní na ni navazuje aplikací, která umožní zaznamenanou docházku vyhodnotit. Vyučující tak snadno zjistí, kteří studenti docházku splnili a kteří nikoliv.

Když učitel vstoupí do vyhodnocení docházky poprvé, nabídne se mu formulář, ve kterém vidí, kolik proběhlo hodin výuky. Do formuláře může zadat, kolik bude během období výuky akceptovat neúčastí. Pokud už vyučující s docházkou pracoval, může použít i parametry, které nastavil u jiného semináře.

Formulář pro nastavení parametrů docházky

Obr. 1: Formulář pro nastavení parametrů docházky.

Vyhodnocení docházky lze používat v průběhu semestru pro průběžnou kontrolu – aplikace nejprve poskytne náhled docházky. Zobrazí se seznam studentů, přehled jejich docházky a výsledek jejího vyhodnocení. Vyučující si může přehled studentů různě filtrovat (všechny, se splněnou, nesplněnou docházkou apod.).

Náhled docházky

Obr. 2: Náhled docházky.

Vyhodnocení docházky lze uložit do poznámkového bloku. Splnění a nesplnění se ukládá i jako počet bodů (1, resp. 0). Lze s ním tedy dále pracovat v uživatelských sumarizacích poznámkových bloků nebo jej využít pro sestavení seznamu studentů. (Např. za účelem obeslání studentů, kteří nesplnili docházku, s nabídkou náhradního plnění.)

Před koncem období výuky v semestru lze nechat do poznámkového bloku uložit výsledek docházky, jen těm studentům, kteří již mají splněno. Studenti, kteří v danou chvíli ještě nesplnili povinnost docházky, se nebudou znepokojovat, neboť jim se v poznámkovém bloku výsledek neobjeví. Finální vyhodnocení docházky je vhodné použít skutečně až po skončení výuky.

Aplikace počítá s tím, že studenti si mohou své absence nahrazovat na jiných seminářích, umožňuje tuto skutečnost zanést do evidence a pracuje s ní i při vyhodnocení. Zároveň je otevřená i individuálním případům. Aplikace sice provede vyhodnocení, které pak lze jedním kliknutím uložit, ale vyučující může kdykoliv výsledek vyhodnocení docházky u jednotlivých studentů ručně změnit. Konečné není ani nastavení parametrů vyhodnocení docházky, které lze upravovat, následně nechat docházku přepočítat a změnit případně její výsledek.

Aplikace se nachází v
Osobní administrativa → Záznamník učitele → Docházka .. vyhodnocení.

Podrobnější informace o fungování agendy jsou uvedeny i v Nápovědě

Další informace o tom, co umožňuje nová verze Záznamníku učitele, jsme uvedli v novince Nová generace Záznamníku učitele.

3. května 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109  ... 162 »