Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107  ... 160 »
8. 6.
2011

Diskusní fóra umožňují uzamykat jednotlivá diskusní vlákna

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Diskusní fóra jsou agendou, která umožňuje uživatelům Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) komunikovat s různými skupinami osob. Vývojový tým nyní implementoval do aplikace novou funkci, jejímž prostřednictvím lze v diskusích uzamykat jednotlivá diskusní vlákna.

V IS MU je možné přispívat do několika typů diskusních fór - předmětových (k tématům týkajících se výuky konkrétního předmětu), tematických (s dlouhodobým seriózním diskusním záměrem samotných uživatelů), obecných (fakultních a celouniverzitních fór k tématům týkajících se univerzity) a do oblíbených plkáren (k relaxačním tématům).

Novinkou, která se týká pouze předmětových a tematických fór, je uzamykání jednotlivých vláken pro přispívání a editaci příspěvků. Pokud se moderátor fóra nebo zakladatel vlákna v tematickém fóru, případně učitel v předmětovém fóru, rozhodne, že již nechce, aby se dále kdokoli vyjadřoval nebo měnil své příspěvky, může vlákno uzamknout. Tato funkce může posloužit např. učiteli v případě, že používá diskusní fórum k odevzdávání úkolů formou příspěvků a chce odevzdávání časově omezit. Pokud se uživatel rozhodne, že by chtěl znovu vlákno pro přispívání nebo editaci příspěvků otevřít, může je opět odemknout.

 Nabídka funkcí pro vlákno diskusního fóra s možností uzamknout vlákno

Obr. 1: Nabídka funkcí pro vlákno diskusního fóra s možností "uzamknout vlákno".

8. června 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
8. 6.
2011

Statistika využívání e-zkoušení na podzim 2010

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Na Elportále byly v minulém týdnu zveřejněny statistiky elektronického zkoušení v Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU) za semestr podzim 2010. Elektronické zkoušení, které zahrnuje testy u PC, skenování a zkoušení pomocí Odevzdáváren, se v semestru podzim 2010 dotklo téměř 48 000 studentů všech fakult (tj. zapsaných studentů do předmětů, ve kterých se zkoušelo elektronicky), což je výrazně více v porovnání se semestrem podzim 2009 (o 16 000 studentů) a semestrem jaro 2010 (o 21 000 studentů).

Obr. 1: Statistka studentů dle fakult.

Mezi fakulty s největším počtem vyzkoušených studentů v tomto semestru nově patří Pedagogická fakulta a zaujala druhé místo mezi Ekonomicko-správní fakultou a Právnickou fakultou. I na ostatních fakultách se rozšiřují pozitivní zkušenosti s elektronickým zkoušením a tento způsob zkoušení má stoupající tendenci.

Obr. 2: Počty jednotlivých zkoušení dle fakult.

Využívanějším typem bylo v tomto semestru zkoušení s tzv. "skenováním písemek" (o skenování se můžete dočíst v novince Skenováním písemek se zjednodušuje zkoušení), které letos proběhlo celkem v 156 předmětech, z toho v 57 předmětech se skenovalo poprvé. Nově bylo zkoušeno u PC v 24 předmětech. Ukazuje se, že tendence využívání elektronického zkoušení je neustále rostoucí (oproti semestru jaro 2010 se počet předmětů s e-zkoušením zvýšil o 98). Více informací lze nalézt také v podrobné statistice (autentizováno).

Obr. 3: Statistika počtu předmětů dle období a fakult.

8. června 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
16. 5.
2011

Nová verze vkládání souborů do archivu závěrečné práce

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) přináší vylepšený způsob vkládání souborů do archivu závěrečných prací. Vkládání je nyní pro uživatele jednodušší a navíc jsou nově v systému evidovány údaje o typu souboru a jeho autorovi.

Uživateli, který vkládá soubor do archivu závěrečné práce, se nyní nabízí nový formulář, pomocí kterého snadno vyplní požadované údaje. Ve formuláři buď nechá zaznačeno, že autorem vkládaného souboru je on sám, nebo autora dohledá v systému. Tato funkce nalezne uplatnění zejména v případech, kdy pověření pracovníci, kupříkladu sekretářky kateder, vkládají posudek za externího oponenta a podobně. Výhodou je, že nyní systém může zobrazit nejen údaje o vkladateli souboru, ale také o tom, kdo ho vytvořil.

Vkládání souboru do archivu závěrečné práce

Obr. 1: Vkládání souboru do archivu závěrečné práce.

Další nová funkčnost aplikace spočívá ve volbě typu souboru. Studenti, kteří vkládají svoji práci do archivu, mohou vybrat, zda vkládají text práce nebo přílohu. Vedoucí prací, oponenti a další oprávněné osoby navíc mohou do archivu vkládat také posudky (vedoucího či oponenta) a v opodstatněných případech i zprávu o průběhu obhajoby. Dále mohou uživatelé volitelně zadat název a popis souboru.

Na stránce archivu se nyní zobrazují soubory nejen ve správci souborů, jak bylo doposud, ale také strukturovaně dle typu. Online archiv závěrečné práce je tak pro uživatele přehlednější a přívětivější.

Výpis souborů v online archivu závěrečné práce

Obr. 2: Výpis souborů v online archivu závěrečné práce.

Podrobnější informace o fungování agendy jsou uvedeny i v Nápovědě.

16. května 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
16. 5.
2011

Nový způsob platby v Obchodním centru MU

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Obchodní centrum MU slouží pro nabídku vzdělávacích služeb a zboží na Masarykově univerzitě. Eviduje objednávky a platby za ně, jeho nástroje jsou využívány různými pracovišti napříč celou univerzitou. Tento internetový obchod je na základě podnětů z reálné praxe průběžně rozšiřován a zdokonalován. Nyní byla implementována možnost snadnějších plateb v hotovosti prostřednictvím tzv. Pokladny Obchodního centra.

Organizátor akce, která se v Obchodním centru nabízí, má nyní možnost přijmout peníze k objednávce hotově přímo na akci a zaevidovat jejich přijetí v Obchodním centru, aniž by docházelo k neúměrné zátěži pracovníků při zadávání platby do účetního systému a tisku pokladního dokladu.

Prakticky celý proces funguje tak, že zákazník má při vytváření objednávky u vybraných akcí možnost zvolit způsob platby Pokladnou OC. Pokud si tento způsob vybere, systém mu vypíše informaci, kde konkrétně může zaplatit.

Formulář pro nastavení parametrů docházky

Obr. 1: Volba způsoby platby při vytváření objednávky.

Pracovník, který platbu v hotovosti přebírá, jednoduše dohledá danou objednávku v systému a kliknutím zaznačí, že peníze přijal. Ihned se mu nabídne možnost vytisknout zákazníkovi daňový doklad.

Formulář pro nastavení parametrů docházky

Obr. 2: Převzetí platby v hotovosti v Obchodním centru MU.

Nová funkce najde využití především u nabídky akcí, kde se počítá s velkým množstvím hotovostních plateb a kde není možné zajistit platbu bankovním převodem nebo platební kartou, což jsou stále nejčastější formy platby. V prvním květnovém týdnu roku 2011 se tento způsob plateb osvědčil v pilotním provozu při prodeji kurzů Univerzity třetího věku. Obchodní centrum MU tak dle pochvalných slov organizátorů velmi usnadnilo práci při zpracování došlých plateb a urychlilo vyřízení objednávek jednotlivých zákazníků.

O využívání Obchodního centra MU jsme také informovali například v příspěvcích Výhody Obchodního centra MU v externích konferenčních systémech a Obchodní centrum MU umožňuje přijímat dary zaslané univerzitě a další novinky.

16. května 2011

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107  ... 160 »