Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103  ... 162 »
30. 1.
2012

Vyhledávání v rozvrhu a snazší výběr seminárních skupin

Zajímavé | 3 | 3
Novinky

Aplikace Rozvrh prošla v poslední době řadou změn, jejichž cílem bylo usnadnit uživatelům Informačního systému MU (IS MU) práci s touto aplikací. Vývojový tým IS MU nyní implementoval další funkce, které usnadňují správu zapisovaných předmětů a nabízí nové možnosti zobrazení rozvrhu pro jednodušší výběr seminárních skupin.

Jedním z vylepšení je aplikace Vyhledávání v rozvrhu, která nalezne vhodné předměty dle zadaných kritérií. Aplikace je dostupná v agendě Rozvrh nebo u zobrazeného rozvrhu v sekci Nastavení. Uživatel může vstoupit přímo do aplikace bez předvolených parametrů, nebo může vyhledávat předměty přímo v rozvrhu (obr. 1). V případě vyhledávání v rozvrhu vypíše aplikace do volných míst, kde student nemá výuku, ikonky (obr. 2). Po jejich rozkliknutí se nabídne aplikace pro vyhledávání předmětů vhodných do těchto volných míst - podle času konání výuky a dalších kritérií např. předměty ze všech fakult, bez seminárních skupin, podle počtu kreditů apod. (obr. 3).

Obr. 1: Možnosti vyhledávání v rozvrhu.

Obr. 2: Ikonky odkazující na vyhledávání předmětů.

Obr. 3: Možnosti upřesnění vyhledávání.

Seznam vyhledaných předmětů obsahuje i proklik na zobrazení rozvrhu s vybraným předmětem, odkaz na registraci předmětu či vyhodnocení prerekvizit.

Do Rozvrhu byly přidány také nové volby, které usnadňují výběr seminární skupiny. Studenti si tak nyní mohou v rozvrhu zobrazit semináře zapsaných/zaregistrovaných předmětů, příp. i semináře předmětů, u nichž nejsou přihlášeni k žádné seminární skupině.

Obr. 4: Volby pro zobrazení seminárních skupin v rozvrhu.

Seminární skupiny, které se zobrazují v rozvrhu navíc, mají jiné podbarvení, aby byly dobře identifikovatelné (barvy se liší podle zvoleného designu). Navíc mají také v pravém rohu barevný trojúhelník (obr. 5), který indikuje, zda je možné se do semináře přihlásit/přehlásit. Kliknutím na trojúhelník se studenti dostanou k přehledu seminárních skupin, kde mohou požadovanou akci provést.

Obr. 5: Zobrazení seminárních skupin v rozvrhu.

Studenti, kteří jsou zvyklí vybírat semináře přes aplikaci Přihlašování do seminárních skupin, mohou využít novou funkci zobrazení rozvrhu s vybranou seminární skupinou. Ihned tak uvidí, zda jim seminář vyhovuje či nikoliv.

Obr. 6: Zobrazení rozvrhu v aplikaci Přihlašování do seminárních skupin.

Aplikace jsou dostupné přes Osobní administrativa -> Rozvrh -> Zobrazení rozvrhu nebo Osobní administrativa -> Student -> Přihlašování do seminárních skupin.

Podrobnosti o aplikaci Rozvrh najdete v Nápovědě.

O předchozích změnách v aplikaci Rozvrh jsme vás informovali v novince Změny v Rozvrhu usnadňují vizuální orientaci.

30. ledna 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
30. 1.
2012

Hodnocení stravovacích zařízení SKM

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) implementoval nové aplikace, díky nimž mohou studenti a zaměstnanci MU vyjádřit svůj názor na jednotlivá stravovací zařízení Správy kolejí a menz (SKM).

V prosinci loňského roku skončil první běh stravovací ankety, jejíž vyhodnocení najdou uživatelé na titulní stránce ISu v sekci Stravování -> Výsledky (textová sdělení jsou dostupná pouze odpovědným pracovníkům SKM a MU).

Obr. 1: Ukázka výsledků ankety.

Nyní, od 1. 1. 2012 do 30. 6. 2012, probíhá automaticky druhý sběr stravovací ankety. V anketě mohou uživatelé vyjádřit svou spokojenost s kvalitou pokrmů, s nabídkou a provozem menzy či cenovou politikou SKM. Anketa je anonymní a hodnocení lze po dobu sběru průběžně upravovat.

Obr. 2: Hodnocení stravovacích zařízení.

Výstupy z této aplikace se zpracovávají dvakrát ročně a výsledky slouží Komisi pro stravovací politiku a vedení SKM jako podklady pro zlepšování služeb.

Kromě hodnocení v anketě mohou uživatelé také zaslat podnět ke konkrétnímu stravovacímu zařízení. Tyto podněty se zpracovávají jedenkrát denně a předávají se odpovědným pracovníkům jednotlivých stravovacích zařízení a vedení SKM. Stejně jako anketa je zaslání podnětu anonymní.

Obr. 3: Zaslání podnětu pracovníkům SKM.

Odkazy na aplikace:

Osobní administrativa -> Stravování .. Hodnocení stravovacích zařízení

Osobní administrativa -> Stravování .. Zaslání podnětu SKM.

30. ledna 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
10. 1.
2012

Text rozhodnutí ve věcech studia v elektronické podobě

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) nově nabízí svým uživatelům možnost doplňkového zpřístupnění rozhodnutí elektronicky v rámci IS MU. Zákon o vysokých školách vyžaduje, aby o každém důležitém úkonu, který je prováděn školou ve věcech studia (o vyměření poplatku, o ukončení studia, o přiznání stipendia atd.), bylo vydáno také úřední rozhodnutí do vlastních rukou studenta. Rozhodnutí lze nyní, mimo zaslání klasickou poštou, také vložit přímo do IS MU, kde je studentovi trvale přístupné. Toto rozšíření si klade za cíl zvýšit úspěšnost doručování a lépe tak zamezit situacím, kdy student o rozhodnutí nevěděl (např. když se z adresy, uvedené v IS MU, odstěhoval a tuto skutečnost škole neoznámil nebo na dané adrese bydlí, ale zásilku si nevyzvedl ve stanovené lhůtě).

Pro zpřístupnění rozhodnutí o vyměření poplatku za studium byla rozšířena již zavedená a osvědčená agenda Poplatky. Tato agenda poskytuje svým uživatelům kompletní služby ohledně zpracování poplatků za studium (od jejich vyměření, přes evidenci plateb, až k podání žádostí o přezkum či splátkový kalendář). Nyní je tedy možné navíc k vyměřenému poplatku snadno přiložit i text rozhodnutí, který se studentovi zpřístupní v rámci IS MU.

Obr. 1: Zavedení nového úkonu pro zpřístupnění rozhodnutí studentovi.

Zpřístupnění všech ostatních rozhodnutí se provádí pomocí nové agendy Úřadovna, která je také součástí IS MU a která byla doplněna o možnost zveřejňovat texty rozhodnutí studentům. Samotné zpřístupnění rozhodnutí je velmi jednoduché. Studijní referentka pouze založí elektronický spis k danému studentovi, ke kterému přiloží text rozhodnutí. Po uložení je vše automaticky zpřístupněno. Studenti jsou o zavedení jakéhokoliv rozhodnutí navíc informováni prostřednictvím e-mailu.

Obr. 2: Založení nového spisu zpřístupňující rozhodnutí studentovi.

O Úřadovně a Poplatcích jsme vás informovali také v dřívějších novinkách: Zpracování žádostí a rozhodnutí prostřednictvím Úřadovny, Poplatky za studium vyřídí student na pár kliknutí, Poplatková aplikace umožňuje vést veškeré úkony v elektronickém spisu

10. ledna 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
10. 1.
2012

Nové funkce a design agendy Přístupová práva

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Agenda Přístupová práva spravuje přístup jednotlivých skupin uživatelů Informačního systému MU (IS MU) k různým údajům, dokumentům, operacím či aplikacím ISu. Vývojový tým IS MU nyní zpřehlednil design této agendy a přidal i několik nových funkcí.

Uživatelé ISu najdou jednodušší úvodní stránku aplikace a seznam svých práv (příp. i práv, se kterými mohou manipulovat) v přehlednější podobě.

Obr. 1: Přehled přístupových práv.

Fakultním správcům práv pak nové funkce usnadní manipulaci s právy, např. práva určité osoby si mohou nejen zobrazit, ale i zkopírovat jiné osobě či hromadně odebrat.

Obr. 2: Manipulace s právy vybrané osoby.

Určité právo lze také hromadně přidat více osobám najednou. Na úvodní stránce aplikace stačí pouze vybrat právo a do vyhledávacího pole zadat požadovaná jména nebo uča.

Obr. 3: Hromadné přidání práva více osobám.

Správci práv si mohou také zobrazit uživatele, kteří mají přidělena práva, ale na MU již aktivně nepůsobí. Výpis lze omezit na jednotlivá pracoviště a podpracoviště.

Obr. 4: Manipulace s právy neaktivních osob.

Aplikace je dostupná přes Osobní administrativa -> Systém -> Přístupová práva.

10. ledna 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103  ... 162 »