CST:DAJ1 English for specific purposes - Informace o předmětu
DAJ1 Odborná jazyková příprava pro DSP - Academic Writing in English
Celouniverzitní studiapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. et Mgr. Štefan Kosztolányi (pomocník) - Garance
- PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Celouniverzitní studia
Kontaktní osoba: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DAJ1/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Štěpánek
DAJ1/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Hradilová - Předpoklady
- Upper-intermediate language skills in English, ability to actively participate in class discussions and basic experience in academic writing. (B2/C1) // Zájemci o účast v kurzu musí nejprve odevzdat ukázku původního odborného/akademického anglického textu, který považují za kvalitní (ukázka stačí kolem 200 slov) a analýzu tohoto textu v anglickém jazyce v rozsahu nejméně 300 slov, která jeho kvality ozřejmí. V případě značného zájmu je neodevzdání textu eliminační, neboli vyřadí zájemce ze seznamu. Zájemci musí zaslat text nejpozději tři dny před začátkem kurzu na adresu rybickova@rect.muni.cz. (změna 11. 9. 2010: Texty zasílejte na adresu vyučujího podle zařazení do seminárních skupin).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Jiné omezení: Do každé skupiny bude zařazeno minimálně 10, maximálně 15 studentů. - Cíle předmětu
- By the end of this course, the students will be able to write and critically asses a well structured abstract of a scientific article, they will be aware of typical features of academic writing within its structure and will have samples of their own writing assessed in an international forum discussion. The aim of the course is to expose students to texts which contain these typical characteristics as well as to practice their own writing style.
- Osnova
- Through class discussion and videoconferencing connections with experts, the students will practice the following aspects of English academic writing: 1. general characteristics and types of writing, 2. complex structure of academic writing, 3. academic writing style, 4. paragraph, its composition, length and cohesion, 5. academic text types (definitions, examples, classification, comparing and contrasting, cause and effect), 6. plagiarism and referencing, quoting, paraphrasing and summarising.
- Literatura
- BALLENGER, Bruce. The curious researcher :a guide to writing research papers. 3rd ed. Boston: Allyn and Bacon, 2001, xxviii, 35. ISBN 0-205-31911-4. info
- BHATIA, V. K. Analysing genre : language use in professional settings. 1st pub. Harlow: Longman, 1993, xvi, 246. ISBN 0582085241. info
- SWALES, John. Genre analysis : English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press, 1990, xi, 260. ISBN 0521338131. info
- Metody hodnocení
- Requirements: The students are expected to actively participate in three seminars which will have the form of a class peer discussion and video conference discussion with experts from abroad. They will also be expected to play an active role in the e-forum and deliver samples of their writing for class assessment.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- V podzimním semestru 2010 budou vypsány dvě seminární skupiny: V rámci výuky je plánována společná videokonference. Výuka probíhá v jazykové studovně RMU (5. patro, dveře 555) blokově, vždy v době od 9 do 15 hodin. Termíny seminářů 1. skupina: 24.9., 22.10., 19.11., 2. skupina: 1.10., 22.10., 12.11. Při registraci je nutno se zařadit do některé ze skupin, skupinu je možno měnit do konce zápisu. Další literatura: FRYDRYCHOVÁ - KLÍMOVÁ, B. (2006): A Guide to Dissertation Writing in English. Univerzita Hradec Králové: Gaudeamus. POSTEGUILLO, S. (1999): "The schematic structure of computer science research articles". ESP 18 (2), 139-160. POSTEGUILLO, S. (1996): Genre Analysis in English for Computer Science. Valencia: Universitat de Valencia. SWALES, J. & H. NAJJAR (1987): "The writing of research article introductions". Written Communication 4, 175-192. SWALES, J. (1981): "Aspects of article introductions". Aston ESP Research Reports 1. Birmingham: The University of Aston.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka je realizována při minimální počtu 10 přihlášených studentů.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2010/DAJ1