CST:SPA001 Angličtina N1 - Informace o předmětu
SPA001 Angličtina pro neslyšící I
Celouniverzitní studiapodzim 2016
- Rozsah
- 2/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Fonioková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Mgr. Daniela Cincibus Vacková (pomocník)
Bc. Dana Peňázová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Osnova
- Lesson 1 - Revision I - Can you speak Welsh? VOCABULARY: countries and languages; common objects; days of the week and months; jobs; basic adjectives to describe people and objects;, ordinal numbers GRAMMAR: present simple; pronouns; articles; adverbs of frequency WRITING: Describing a person PRACTICAL LANGUAGE: Classroom language
- Lesson 2 - Revision II - What's the time? VOCABULARY: prepositions of time; verb phrases (have, go, get); leisure activities GRAMMAR: can/ can't, like / hate + -ing WRITING: My favourite day PRACTICAL LANGUAGE: Telling the time; Writing the date
- Lesson 3 - Where were you last night? VOCABULARY: past time expressions; word formation GRAMMAR: past simple - TO BE WRITING: Writing about a famous person PRACTICAL LANGUAGE: Basic conversation phrases
- Lesson 4 - Where did you go on holiday last summer? VOCABULARY: holidays; weather GRAMMAR: past simple, regular & irregular verbs PRACTICAL LANGUAGE: Questions about the past + holidays
- Lesson 5 - Is there a TV in your bedroom? VOCABULARY: prepositions of place, houses and furniture GRAMMAR: there is/are, there was/were WRITING: Booking a hotel room PRACTICAL LANGUAGE: Describing your room; Talking about weather
- Lesson 6 - What are you doing at the moment? VOCABULARY: town and city; verb phrases GRAMMAR: present continuous WRITING: Writing a postcard PRACTICAL LANGUAGE: Giving directions
- Lesson 7 – How much milk do you need? VOCABULARY: food and drinks GRAMMAR: determiners; quantifiers WRITING: A recipe PRACTICAL LANGUAGE: How much / How many…?
- Lesson 8 - Hurry up! It's going to rain! VOCABULARY: verb phrases + revision GRAMMAR: will; going to PRACTICAL LANGUAGE: Holiday plans
- Lesson 9 - Is a mosquito more dangerous than a bear? VOCABULARY: personality adjectives; animals GRAMMAR: comparative & superlative adjectives WRITING: Comparing towns PRACTICAL LANGUAGE: Descriptions
- Lesson 10 - Can you dance well? Would you like to dance with me? VOCABULARY: Adverbs GRAMMAR: would like to; adverbs WRITING: Someone in your family PRACTICAL LANGUAGE: Leisure time activities
- Lesson 11 - Have you ever been to Italy? VOCABULARY: Irregular verbs; basic phrasal verbs GRAMMAR: present perfect; present perfect x past simple PRACTICAL LANGUAGE: Have you ever …?
- REVISION AND EXAM PRACTICE
- Výukové metody
- individual work and pair-work activities, e-learning (elf), homework assignments
- Metody hodnocení
- Students are allowed two absences in a semester. Absence needs to be previously arranged and approved by the teacher. Additional absences need to be evidenced.
One of the prerequisites for the completion of the course is home preparation and doing assignments.
Students must sit for the end-of-course test. Students must obtain at least 60% of the total number of points available in the end-of-course test. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2016/SPA001