CST:SPA005 Angličtina N5 - Informace o předmětu
SPA005 Angličtina pro sluchově postižené V
Celouniverzitní studiapodzim 2017
- Rozsah
- 2/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Fonioková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Hana Mihai (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Tento kurz je určen pro studenty všech fakult Masarykovy univerzity se sluchovým postižením. Slouží jako alternativa k povinné výuce angličtiny na některých oborech na MU. Kurz také poskytuje úvod do akademického psaní pro studenty se sluchovým postižením. Výstupní úroveň tohoto kurzu je přibližně B2+ podle Společného evropského referenčního rámce.
- Osnova
- Lesson 1 - International student
- READING: Going abroad to study (application forms); Ways of effective reading (summary of reading strategies); WRITING: Describing people + informal letter; VOCABULARY: Dictionaries (parts of speech); personality; GRAMMAR: Tense revision
- Lesson 2 - Daily routines
- READING: Work and stress; WRITING: routines and procedures, sequencing; VOCABULARY: collocations; jobs -er, -or, -ist; word building; GRAMMAR: Making questions - revision + indirect questions +reported speech
- Lesson 3 - People and the environment
- READING: weather (scanning); WRITING: describing our lives; VOCABULARY: weather; GRAMMAR: present perfect simple / continuous - revision
- Lesson 4 – Urban life
- READING: Famous buildings (text cohesion); WRITING: describing buildings (linking ideas); VOCABULARY: urban life; GRAMMAR: revision of conditionals
- Lesson 5 - Education
- READING: Universities (predicting; linking ideas); making notes
- WRITING: formal letters and emails; VOCABULARY: irregular plurals; university life; GRAMMAR: conjunctions
- Lesson 6 - Technology
- READING: Inventions (websites); WRITING: Describing things (definitions, descriptions); VOCABULARY: Spelling; verbs often confused; GRAMMAR: relative clauses; conjunctions; Verbs followed by infinitives and by gerunds
- Lesson 7 - Food, drink, and culture
- READING: Food from other countries (topic sentences, writer’s opinion); WRITING: describing food and drink - recipe + punctuation; VOCABULARY: food and cooking; prefixes; GRAMMAR: be used to / get used to / used to do;
- Lesson 8 - Cities of the world;
- READING: City life (getting facts from a text); WRITING: Comparing data; writing about cities; VOCABULARY: word formation; towns and cities; GRAMMAR: revision comparatives and superlatives of adjectives and adverbs;
- Lesson 9 - Brain power
- READING: A healthy brain (synonyms, making notes); books; WRITING: Notes and summaries; VOCABULARY: human body; GRAMMAR: Passive voice
- Lesson 10 – Where in the world…?
- READING: Three countries (skimming and scanning); WRITING: Writing a description of my country; VOCABULARY: countries and languages; the compass; GRAMMAR: „the“ with geographical names
- Literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file: upper-intermediate : student's book : [s anglicko-českým slovníčkem]. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 9780194519571.
- GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008, 254 s. ISBN 9780194620079. info
- HARRISON, Richard. New Headway academic skills : level 1 student's book : reading, writing, and study skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006, 71 s. ISBN 9780194715584. info
- PHILPOT, Sarah. New Headway academic skills : level 2 student's book : reading, writing, and study skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006, 71 s. ISBN 9780194715676. info
- MILLER, Judy L. a Robert F. COHEN. Reason to write : strategies for success in academic writing. New York: Oxford University Press, 2001, x, 178. ISBN 9780194367714. info
- Výukové metody
- individual work and pair-work activities, e-learning (elf), homework assignments
- Metody hodnocení
- Students are allowed two absences in a semester. Absence needs to be previously arranged and approved by the teacher. Additional absences need to be evidenced.
One of the prerequisites for the completion of the course is home preparation and doing assignments.
Students must sit for the midterm test and/or the end-of-course test. Students must obtain at least 60% of the total number of points available in the end-of-course test.
Exam: The final grade is based on the grades achieved in the final test and the mid-test. Mid-test assessment grid: Less than 40% in the mid-test = -3 points from the end-of-course test score; 40-50% = -2; 50-60%= -1; 60-70% = 0; 70-80% = +1; 80-90% = +2; 90-100% = +3.
Credit: Students must sit for the end-of-course test. Students must obtain at least 60% of the total number of points available in the end-of-course test. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2017/SPA005