CST:SPAJA01 Jak se učit anglicky - Informace o předmětu
SPAJA01 Jak se učit anglicky
Celouniverzitní studiapodzim 2019
- Rozsah
- Kurz je vyučován blokově. Probíhá ve dnech 18.-20.9.2019. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Eva Barnová (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Eva Barnová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Předpoklady
- Pro absolvování kurzu je nutná pouze základní znalost anglického jazyka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8 - Cíle předmětu
- Kurz je určen studentům se sluchovým postižením, kteří se učí cizí jazyk. Jeho záměrem je pomoci studentům, aby si uvědomili, jak postupují při studiu jazyků, co jim pomáhá a co je naopak brzdí a jak ze svých učebních preferencí těžit nebo je kompenzovat.
Cílem kurzu proto je, aby si studenti:
- uvědomili svoje vlastní učební preference
- osvojili si nástroje a techniky vedoucí k efektivnějšímu studiu cizích jazyků
- získali nástroje k samostatnému studiu cizích jazyků
- posílili důvěru ve svou schopnost naučit se cizí jazyky
- dokázali efektivně využívat různé typy slovníků pro studium cizích jazyků
Součástí kurzu je proto test učebních stylů, který studentům pomáhá ujasnit si svoje preference při učení, a diskuze nad jednotlivými učebními styly a technikami. Jednotlivé metody a techniky si budou moct studenti vyzkoušet v praxi. - Osnova
- Kurz je vyučován blokově. Probíhá ve dnech 18.-20.9.2019.
- 1. den: Vstupní sebehodnocení a očekávání. Práce se slovníky (bilingvní, výkladový, kolokační, znakový). Jak si uspořádat studium jazyků I. Výuka v terénu.
- 2. den: Test učebních stylů, vyhodnocení, společná diskuze o dopadech výsledku testu na studium cizích jazyků. Tipy a techniky pro zefektivnění studia. Skupinová práce v terénu.
- 3. den: Jak si uspořádat studium jazyků II. Shrnutí a zhodnocení kurzu.
- Výukové metody
- skupinová výuka, práce v terénu, test učebních stylů, brainstorming, výklad, diskuze, didaktické hry
- Metody hodnocení
- Kurz není zakončen zkouškou ani testem. K udělení zápočtu je potřeba:
- splnit 100 % docházky - případné absence je třeba řádně omluvit a řešit individuálně s učitelem
- napsat esej reflektující vlastní zkušenost s učebními styly a strategiemi na základě poznatků z kurzu (1-2 normostrany) - esej je hodnocena na škále splnil(a)/ nesplnil(a)/k přepracování
- aktivně se zapojovat do probíhajících diskuzí a skupinové práce (tj. student plní zadané úkoly, přispívá vlastními nápady a aktivně se účastní diskuzí) - učitelé studenty při práci sledují a pokud se některý student nezapojuje, bude učiteli upozorněn a vyzván, aby se zapojil(a)
- organizovat si v průběhu kurzu složku s učebními materiály (portfolio) dle zadání vyučujících - portfolio je hodnoceno na škále splnil(a)/ nesplnil(a)/k přepracování - Informace učitele
- Náplň kurzu může pomoci ve studiu jakéhokoliv jazyka, protože nabízí univerzálně platné nástroje a techniky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2019/SPAJA01