SPAJA01 Jak se učit anglicky

Celouniverzitní studia
podzim 2019
Rozsah
Kurz je vyučován blokově. Probíhá ve dnech 18.-20.9.2019. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Eva Barnová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Předpoklady
Pro absolvování kurzu je nutná pouze základní znalost anglického jazyka.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8
Cíle předmětu
Kurz je určen studentům se sluchovým postižením, kteří se učí cizí jazyk. Jeho záměrem je pomoci studentům, aby si uvědomili, jak postupují při studiu jazyků, co jim pomáhá a co je naopak brzdí a jak ze svých učebních preferencí těžit nebo je kompenzovat.
Cílem kurzu proto je, aby si studenti:
- uvědomili svoje vlastní učební preference
- osvojili si nástroje a techniky vedoucí k efektivnějšímu studiu cizích jazyků
- získali nástroje k samostatnému studiu cizích jazyků
- posílili důvěru ve svou schopnost naučit se cizí jazyky
- dokázali efektivně využívat různé typy slovníků pro studium cizích jazyků
Součástí kurzu je proto test učebních stylů, který studentům pomáhá ujasnit si svoje preference při učení, a diskuze nad jednotlivými učebními styly a technikami. Jednotlivé metody a techniky si budou moct studenti vyzkoušet v praxi.
Osnova
  • Kurz je vyučován blokově. Probíhá ve dnech 18.-20.9.2019.
  • 1. den: Vstupní sebehodnocení a očekávání. Práce se slovníky (bilingvní, výkladový, kolokační, znakový). Jak si uspořádat studium jazyků I. Výuka v terénu.
  • 2. den: Test učebních stylů, vyhodnocení, společná diskuze o dopadech výsledku testu na studium cizích jazyků. Tipy a techniky pro zefektivnění studia. Skupinová práce v terénu.
  • 3. den: Jak si uspořádat studium jazyků II. Shrnutí a zhodnocení kurzu.
Výukové metody
skupinová výuka, práce v terénu, test učebních stylů, brainstorming, výklad, diskuze, didaktické hry
Metody hodnocení
Kurz není zakončen zkouškou ani testem. K udělení zápočtu je potřeba:
- splnit 100 % docházky - případné absence je třeba řádně omluvit a řešit individuálně s učitelem
- napsat esej reflektující vlastní zkušenost s učebními styly a strategiemi na základě poznatků z kurzu (1-2 normostrany) - esej je hodnocena na škále splnil(a)/ nesplnil(a)/k přepracování
- aktivně se zapojovat do probíhajících diskuzí a skupinové práce (tj. student plní zadané úkoly, přispívá vlastními nápady a aktivně se účastní diskuzí) - učitelé studenty při práci sledují a pokud se některý student nezapojuje, bude učiteli upozorněn a vyzván, aby se zapojil(a)
- organizovat si v průběhu kurzu složku s učebními materiály (portfolio) dle zadání vyučujících - portfolio je hodnoceno na škále splnil(a)/ nesplnil(a)/k přepracování
Informace učitele
Náplň kurzu může pomoci ve studiu jakéhokoliv jazyka, protože nabízí univerzálně platné nástroje a techniky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021.