CST:SPA005 Angličtina N5 - Informace o předmětu
SPA005 Angličtina pro sluchově postižené V
Celouniverzitní studiapodzim 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Dana Peňázová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Rozvrh
- Po 20. 9. až Ne 19. 12. Po 9:30–11:20 117
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Tento kurz je určen neslyšícím a nedoslýchavým studentům všech fakult Masarykovy univerzity. Slouží jako alternativa k povinné výuce angličtiny na některých oborech na MU. Kromě upevnění a rozšíření znalostí gramatiky kurz rovněž poskytuje úvod do akademického psaní. Výstupní úroveň tohoto kurzu je přibližně B2+ podle Společného evropského referenčního rámce.
- Osnova
- Lesson 1 - International student • READING: Going abroad to study (application forms); Ways of effective reading (summary of reading strategies); WRITING: Describing people + informal letter; VOCABULARY: Dictionaries (parts of speech); personality; GRAMMAR: Tense revision • Lesson 2 - Daily routines • READING: Work and stress; WRITING: routines and procedures, sequencing; VOCABULARY: collocations; jobs -er, -or, -ist; word building; GRAMMAR: Making questions - revision + indirect questions +reported speech • Lesson 3 - People and the environment • READING: weather (scanning); WRITING: describing our lives; VOCABULARY: weather; GRAMMAR: present perfect simple / continuous - revision • Lesson 4 – Urban life • READING: Famous buildings (text cohesion); WRITING: describing buildings (linking ideas); VOCABULARY: urban life; GRAMMAR: revision of conditionals • Lesson 5 - Education • READING: Universities (predicting; linking ideas); making notes • WRITING: formal letters and emails; VOCABULARY: irregular plurals; university life; GRAMMAR: conjunctions • Lesson 6 - Technology • READING: Inventions (websites); WRITING: Describing things (definitions, descriptions); VOCABULARY: Spelling; verbs often confused; GRAMMAR: relative clauses; conjunctions; Verbs followed by infinitives and by gerunds • Lesson 7 - Food, drink, and culture • READING: Food from other countries (topic sentences, writer’s opinion); WRITING: describing food and drink - recipe + punctuation; VOCABULARY: food and cooking; prefixes; GRAMMAR: be used to / get used to / used to do; • Lesson 8 - Cities of the world; • READING: City life (getting facts from a text); WRITING: Comparing data; writing about cities; VOCABULARY: word formation; towns and cities; GRAMMAR: revision comparatives and superlatives of adjectives and adverbs; • Lesson 9 - Brain power • READING: A healthy brain (synonyms, making notes); books; WRITING: Notes and summaries; VOCABULARY: human body; GRAMMAR: Passive voice • Lesson 10 – Where in the world…? • READING: Three countries (skimming and scanning); WRITING: Writing a description of my country; VOCABULARY: countries and languages; the compass; GRAMMAR: „the“ with geographical names
- Výukové metody
- individual work and pair-work activities, e-learning (elf), home preparation, assignments
- Metody hodnocení
- Exam (4 ECTS):
1) Midterm test. Mid-test assessment grid: Less than 40% in the mid-test = -3 points from the end-of-course test score; 40-50% = -2; 50-60%= -1; 60-70% = 0; 70-80% = +1; 80-90% = +2; 90-100% = +3.
2) End-of-course test. Students must obtain at least 60% of the total number of points available in the end-of-course test. The final grade is based on the grades achieved in the final test and the mid-test.
Credit (2 ECTS):
1) End-of-course test. Students must obtain at least 60% of the total number of points available in the end-of-course test. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Students are allowed two absences in a semester. Absences need to be communicated to the teacher in advance, if possible. Additional absences need to be evidenced.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2021/SPA005