CST:SPCJ003 Czech D3 - Course Information
SPCJ003 Czech for hearing impaired students III
Pan-university studiesSpring 2015
- Extent and Intensity
- 2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ilja Rajdová (lecturer)
Mgr. Lucie Štefková (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Peňáz
Support Centre for Students with Special Needs
Contact Person: Mgr. Ilja Rajdová
Supplier department: Support Centre for Students with Special Needs - Timetable of Seminar Groups
- SPCJ003/A: Mon 23. 2. to Fri 15. 5. Mon 9:00–10:35 105, Thu 26. 2. to Fri 15. 5. Thu 9:00–10:35 106, I. Rajdová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SPCJ003/B: Tue 24. 2. to Fri 15. 5. Tue 11:20–12:55 105, Wed 25. 2. to Fri 15. 5. Wed 8:00–9:35 108, L. Štefková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SPCJ003/C: Mon 23. 2. to Fri 15. 5. Mon 16:00–17:40 106, I. Rajdová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením. - Prerequisites (in Czech)
- SPCJ001 Čeština pro neslyšící I
SPCJ002 Čeština pro neslyšící II
nebo vstupní test - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Applied Biochemistry (programme PřF, B-AB)
- Applied Informatics (programme FI, B-AP)
- DAP Special Education Teacher Education for Lower Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Law (programme PrF, M-PPV)
- Special Education (programme PdF, B-SPD) (2)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Logopedy)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Ostatní pedie)
- Special Education (programme PdF, C-CV)
- Special Education (programme PdF, C-CV, specialization Čtvrtá specializace)
- Special Education (programme PdF, C-CV, specialization Základní studium)
- Special Education (programme PdF, N-SPD) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Logopedy) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Ostatní pedie) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Více vad) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SS)
- Special Education (programme PdF, Rig-SPD)
- Special Education for Education (programme PdF, B-SPE)
- Special Education for Education (programme PdF, B-TV)
- Special Education (programme PdF, D-SPD) (2)
- Upper Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-SS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, N-ZS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Art (programme PdF, M-SS)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz Čeština pro neslyšící je koncipován jako dvouletý (čtyřsemestrální), jeho cílem je postupné zlepšování komunikačních dovedností neslyšících studentů v českém jazyce (Čeština pro neslyšící I a II) a rozvíjení schopnosti studentů pracovat s odbornými texty a sami je vytvářet (Čeština pro neslyšící III a IV). Důraz bude kladen především na porozumění psaným textům. V rámci kurzu se studenti také seznámí se základními příručkami češtiny, naučí se s nimi pracovat a vyhledávat v nich potřebné informace. V průběhu celého kurzu je také kladen důraz na rozšiřování slovní zásoby neslyšících studentů, s čímž souvisí také rozvíjení schopnosti zvládnout obecné požadavky související s vysokoškolským studiem (komunikace s vyučujícími, schopnost rychle se orientovat v systému studia atd.).
- Syllabus (in Czech)
- 1. Informace, typy, etika práce s informacemi
- 2. Vyhledávání informací
- 3. Čtení odborného textu
- 4. Intelektuální styly, typy vědeckých textů, jejich části
- 5. Kompoziční vztahy
- 6. Koherence textu, tematické posloupnosti
- 7. Citace
- 8. Výběr tématu, definování a řešení problému
- Teaching methods (in Czech)
- E-learning, samostatná produkce textů, práce s odbornými texty
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zápočtem. Součástí závěrečného hodnocení je aktivní účast v semináři, odevzdávání průběžných úkolů a závěrečný test.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually. - Teacher's information
- https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=1444
- Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/cus/spring2015/SPCJ003