SPA004 Angličtina pro sluchově postižené IV

Celouniverzitní studia
jaro 2020
Rozsah
2/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. Lenka Křivánková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Hana Mihai (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Eva Barnová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPA004/T01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Barnová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Tento kurz je určen pro studenty všech fakult Masarykovy univerzity se sluchovým postižením. Slouží jako předstupeň kurzu Angličtina pro neslyšící V, alternativy k povinné výuce odborné angličtiny na některých oborech na MU. Výstupní úroveň tohoto kurzu je přibližně B2 podle Společného evropského referenčního rámce.
Osnova
  • Lesson 1: N3 REVISION
  • Lesson 2: GRAMMAR: modals verbs: obligation and necessity
  • Lesson 3: VOCABULARY: describing a person; GRAMMAR: modals of deduction
  • Lesson 4: VOCABULARY: adjectives –ed/-ing; GRAMMAR: be able to; WRITING: informal letter
  • Lesson 5: VOCABULARY: education; GRAMMAR: first conditional, time clauses; WRITING: informal letter
  • Lesson 6: VOCABULARY: friendship; GRAMMAR: used to x usually
  • Lesson 7: VOCABULARY: housing; GRAMMAR: second conditional
  • Lesson 8: GRAMMAR: quantifiers; VOCABULARY: useful verbs; noun formation
  • MID-TEST
  • Lesson 9: GRAMMAR: articles; verbs and adjectives + prepositions; VOCABULARY: connectors
  • Lesson 10: VOCABULARY: work; GRAMMAR: gerunds and infinitives; WRITING: Covering letter; CV
  • Lesson 11: VOCABULARY: films; GRAMMAR: passive voice
  • Lesson 12: VOCABULARY: sports; GRAMMAR: word formation
  • Lesson 13: VOCABULARY: television; GRAMMAR: phrasal verbs; WRITING: essay
  • Lesson 14: VOCABULARY: useful adverbs; GRAMMAR: past perfect
  • Lesson 15: VOCABULARY: shopping; GRAMMAR: reported speech REVISION
  • END-OF-COURSE TEST
Výukové metody
individual work and pair-work activities, e-learning (elf), homework assignments
Metody hodnocení
Students are allowed two absences in a semester. Absence needs to be previously arranged and approved by the teacher. Additional absences need to be evidenced.
One of the prerequisites for the completion of the course is home preparation and doing assignments.
Students must sit for the midterm test and/or the end-of-course test. Students must obtain at least 60% of the total number of points available in the end-of-course test.
Exam: The final grade is based on the grades achieved in the final test and the mid-test.
Mid-test assessment grid: Less than 40% in the mid-test = -3 points from the end-of-course test score; 40-50% = -2; 50-60%= -1; 60-70% = 0; 70-80% = +1; 80-90% = +2; 90-100% = +3.
Credit: Students must sit for the end-of-course test. Students must obtain at least 60% of the total number of points available in the end-of-course test.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, podzim 2020, jaro 2021.