PHSTRP Strategické řízení podniku

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2002
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc. (přednášející)
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 10:15–11:50 P304
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHSTRP/01: Pá 8:30–10:05 P403
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Cíle předmětu
Strategické řízení podniku (PHSTRP) Cílem předmětu je seznámení s funkcí, podstatou a metodami strategického řízení podniku. Problematika je zaměřena zejména na vymezení pojetí strategie podniku a jeho strategických cílů, strategickou diagnostiku, monitorování okolí podniku a prognózování jeho vývoje. Pozornost je věnována popisu podstaty a možnosti aplikace jednotlivých metod formulace a hodnocení podnikové strategie. Jde zejména o metody umožňující podniku analyzovat odvětví ve kterém podniká a předpovídat jeho budoucí vývoj, porozumět konkurentům, pochopit vlastní pozici a tuto analýzu převést do konkurenční strategie konkrétního podnikání. Pozornost je věnována též vlivu konkurenční strategie na vnitřní prostředí podniku a jeho změny. Předmět sestává z přednášek a seminářů. Na seminářích jde o procvičování tvorby strategií formou případových studií. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích. Forma zkoušky: ústní.
Literatura
  • KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení : teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2002, xii, 172. ISBN 807179578X. info
  • BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1997, 124 s. ISBN 80-85943-41-7. info
  • HRON, Jan, Ivana TICHÁ a Jan DOHNAL. Strategické řízení. 2. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita, 1995, 221 s. ISBN 80-213-0255-0. info
  • SCHOLES, Kevan. Cesty k úspěšnému podniku : stanovení cíle, techniky rozhodování. Edited by Gerry Johnson. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxviii, 80. ISBN 8072262203. info
  • PORTER, Michael E. Konkurenční strategie :metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Translated by Karel Kvapil. Praha: Victoria Publishing, 1994, xv, 403 s. ISBN 80-85605-11-2. info
  • STADLER, Susanne. Strategický management :nástroje, aplikace. Translated by Magda Schulmeisterová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 258 s. ISBN 802102304X. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.