ESF:KFMAPJ Marketing in Insurance - Course Information
KFMAPJ Marketing in Insurance
Faculty of Economics and AdministrationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. František Řezáč, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. František Kalouda, CSc., MBA
Department of Finance – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Marie Moudrá - Timetable
- Fri 11. 3. 12:50–16:15 P201, Sat 12. 3. 8:30–11:50 P201, Fri 8. 4. 12:50–16:15 P403, Sat 9. 4. 14:35–17:55 P403
- Prerequisites (in Czech)
- Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Monetary System (programme ESF, B-HPS, specialization Insurance System)
- Course objectives (in Czech)
- Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh. Předmět má za úkol rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobu řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahu se zákazníky. S využitím marketingového mixu bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví.
- Syllabus (in Czech)
- Úvod do teorie marketingu. Marketingový způsob řízení. Plánování marketingu. Marketingový výzkum. Definování trhu a segmentace trhu. Marketingový mix ve výrobě a službách. Produkt a produktová nabídka komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR. Tvorba ceny pojistného. Alternativní distribuční cesty. Propagace a reklama. Vztahy s veřejností (PR). Komunikace s klienty. Odborná způsobilost zprostředkovatelů pojištění. Materiální prostředí a procesy. Řízení vtahů se zákazníky.
- Literature
- KOTLER, Philip. Marketing, management : analýza, plánování, využití a kontrola. Edited by Stanislav Jurnečka, Translated by Václav Dolanský. 9. přepracované vyd. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 8071696005. info
- ZUZAŇÁK, Aleš. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Linde, 1998, 79 s. ISBN 8072011375. info
- PLECHÁČ, Arnošt. Bankovní marketing. Edited by Božena Petrjánošová. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 64 s. info
- ČEJKOVÁ, Viktória, František ŘEZÁČ and Aleš ZUZAŇÁK. Pojištění pro podnikatele (Insurance for Enterpreneurs). 1998th ed. Břeclav: Moraviapress, 1998, 212 pp. ISBN 80-86181-13-8. info
- ČEJKOVÁ, Viktória, Svatopluk NEČAS and František ŘEZÁČ. Pojistná ekonomika. 1.vyd. Brno: MU ESF, 2003, 145 pp. ISBN 80-210-3288-X. info
- ŘEZÁČ, František. Marketingový mix jako prostředek uplatnění nabídky pojistných produktů na pojistném trhu ČR. In Ekonomika firiem 2003 (Zborník z medzinárodnej konferencie) 1. diel. 1st ed. Snina: Podnikovohospodárska fakulta Košice, 2003, p. 142-148. ISBN 80-225-1737-2. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka je ukončena kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce a vypracování písemné práce zabývající se dilčí tématikou předmětu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 16 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2005/KFMAPJ