CORE129 The basics of marketing

Faculty of Economics and Administration
Spring 2025
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
In-person direct teaching
Teacher(s)
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (lecturer)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (lecturer)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons)
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Vlasta Radová
Supplier department: Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Prerequisites (in Czech)
!FAKULTA(ESF) && !TYP_STUDIA(ND) && (!FORMA(C) || !FORMA(K) || !FORMA(D) || !FORMA(R) || !FORMA(Z))
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 40/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout základní povědomí o marketingových strategiích, procesech a nástrojích, které je možné uplatnit v různých oblastech profesního i osobního života. Předmět klade důraz na praktické příklady, které umožní studentům osvojit si aplikaci těchto konceptů v reálném prostředí.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit význam marketingu pro firmy, organizace i jednotlivce.
- aplikovat marketingový mix na konkrétní produkty nebo služby.
- identifikovat klíčové faktory ovlivňující marketingové rozhodování.
- aplikovat poznatky o spotřebitelském chování v marketingových strategiích.
- identifikovat cílové segmenty trhu a vytvořit a použít profil cílového zákazníka.
- vysvětlit význam značky a brandingu pro firmy i jednotlivce.
- aplikovat etické principy v marketingu.
- pochopit význam společenské odpovědnosti firem a její integrace do marketingových strategií.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Začínáme s marketingem
  • 2. Marketingový mix
  • 3. Marketingové prostředí - faktory a trendy, které mění hru
  • 4. Spotřebitelské chování aneb co nás motivuje k nákupu
  • 5. Jak cílit na správné zákazníky (STP a persona)
  • 6. Získání cenných informací marketingovým výzkumem
  • 7. Branding a umění budování silné značky
  • 8. Marketingová komunikace
  • 9. Využití online světa prostřednictvím digitálního marketingu
  • 10. Etické a právní aspekty marketingu
Literature
    recommended literature
  • Jak na marketingovou komunikaci. Edited by Miroslav Karlíček. 1. elektronické vydání. Grada, 2023, 1 online. ISBN 9788027150137. URL info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualiz. Praha: Grada Publishing, 2023, 360 stran. ISBN 9788027136544. URL info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar and Petr JANEČEK. Strategický marketing : strategie a trendy. 3. přepracované a rozší. Praha: Grada Publishing, 2023, 428 stran. ISBN 9788027137220. URL info
Teaching methods (in Czech)
Výuka bude probíhat ve 12 prakticky orientovaných lekcích, které budou kombinovat výklad teorie s ukázkami, diskusemi, cvičeními a případovými studiemi. Ke každé přednášce bude k dispozici kvíz v IS MU, který umožní studentů ověřit si pochopení probíraných témat.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen kolokviem, v podobě prakticky orientovaného testu.
Náhradní absolvování (in Czech)
Na studenty, kteří jsou na zahraničním pobytu v~rámci Erasmu, se nevztahují žádné prezenční povinnosti a mohou přímo přistoupit ke zkoušce.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2025/CORE129