FSpS:T690 Introduction to Marketing and - Course Information
T690 Introduction to Marketing and Economics - Seminar
Faculty of Sports StudiesAutumn 2002
- Extent and Intensity
- 8/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- T690/3: Fri 6. 12. 14:30–17:10 učebna 3-Údolní, Fri 3. 1. 8:00–10:40 učebna 2 Vinařská
T690/4: Fri 6. 12. 14:30–17:10 učebna 3-Údolní, Fri 3. 1. 8:00–10:40 učebna 2 Vinařská - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Výuka tohoto předmětu má poskytnout možnost získat základní znalosti z marketingu a ekonomie a schopnost orientovat se v elementárních pojmech.
- Syllabus (in Czech)
- Marketing: - Základní pojmy - Výrobková politika - Cenová politika - Distribuční politika - Komunikační politika
- Ekonomie: - Základní makroekonomické pojmy - Základy managementu - Základní mikroekonomické pojmy - Daňová soustava - Základy podnikové ekonomiky
- Literature
- Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
- SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
- SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2002/T690