T690 Introduction to Marketing and Economics - Seminar

Faculty of Sports Studies
Autumn 2002
Extent and Intensity
8/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
T690/3: Fri 6. 12. 14:30–17:10 učebna 3-Údolní, Fri 3. 1. 8:00–10:40 učebna 2 Vinařská
T690/4: Fri 6. 12. 14:30–17:10 učebna 3-Údolní, Fri 3. 1. 8:00–10:40 učebna 2 Vinařská
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Výuka tohoto předmětu má poskytnout možnost získat základní znalosti z marketingu a ekonomie a schopnost orientovat se v elementárních pojmech.

Syllabus (in Czech)
  • Marketing: - Základní pojmy - Výrobková politika - Cenová politika - Distribuční politika - Komunikační politika

  • Ekonomie: - Základní makroekonomické pojmy - Základy managementu - Základní mikroekonomické pojmy - Daňová soustava - Základy podnikové ekonomiky

Literature
  • Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2002/T690