FSpS:bk928 Marketing of Sport - optional - Course Information
bk928 Marketing of Sport - optional
Faculty of Sports StudiesAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 8/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (lecturer)
Ing. Gabriela Stará, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Gabriela Stará, Ph.D.
Department of Kinesiology – Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- bk928/v_msv_p: Fri 11. 1. 16:00–17:20 U209, Fri 18. 1. 17:00–19:00 U209, Fri 8. 2. 17:00–19:00 U209, G. Stará
- Prerequisites (in Czech)
- bk009 Introduction to Economics, Management and Marketing
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Animator of Sport Activities (programme FSpS, B-TV)
- Regeneration and Nutrition in Sport (programme FSpS, B-TV)
- Special Education of Security Sections (programme FSpS, B-TV)
- Physical Education and Sport (programme FSpS, B-TV)
- Physical Education and Sport (programme FSpS, B-TV, specialization Management of Tourist Trade)
- Physical Education and Sport (programme FSpS, B-TV, specialization Regeneration and Nutrition in Sport)
- Physical Education and Sport (programme FSpS, B-TV, specialization Special Education of Security Sections)
- Physical Education and Sport (programme FSpS, B-TV, specialization Coaching)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět rozšiřuje znalosti studentů z oblasti marketingu, dále je kladem důraz na orientaci v problematice sponzoringu a dotační politice.
- Syllabus (in Czech)
- I.Obecná část Marketing – definice Pojmy z oblasti marketingu Marketingový mix: produkt, cena, distribuce, komunikace Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace II. Sportovní marketing Sportovní marketing, příjmy sportovních klubů Dotace: definice, úvod do problematiky, příspěvek, Dotace z obecních rozpočtů, Dotace z krajských rozpočtů, dotace ze státního rozpočtu Sponzoring: definice, vymezení, Sponzoring jako komunikační nástro, Sponzorský balíček, Typy sponzoringu, sponzorování formou „daru“, sponzorování formou „reklamy“ Typy smluv (darovací – sponzorská, o reklamě – např. typ Smlouvy o dílo), Měření účinnosti sportovního sponzoringu Sportovní reklama Merchendising Sport a nákupní chování spotřebitelů Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka Sazka, a. s. ČSTV Postavení Škoda –auto ve „světě sponzoringu“ Olympijské hry v Praze Fotbal a sportovní marketing NHL vs. Čeká extraliga
- Literature
- VYSEKALOVÁ, Jitka and Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 182 s. ISBN 9788024720012. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 247 s. ISBN 8071689793. info
- DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, 72 pp. ISBN 80-210-3901-9. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939. info
- Assessment methods (in Czech)
- ukončení předmětu probíhá na základě krátkého písemného testu
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2007/bk928