FSpS:np004 Social sciences IV - Course Information
np004 Social Sciences IV
Faculty of Sports StudiesAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 1/2. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D. (lecturer)
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. (seminar tutor), Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (deputy) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Faculty of Sports Studies
Contact Person: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 80 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/80, only registered: 0/80 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Education and Sport (programme FSpS, N-TV) (2)
- Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV) (3)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Trenérství) (2)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Sports Education) (2)
- Lower Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Course objectives
- This subject concludes the integrative special pedagogic as lectures and seminars and adapted physical education as exercises. Aim of this subject - have basic information about particular sorts of healthy handicaps and possibility of education and acceptable motion activities in relation to individual handicaps.
- Segments making up the course
- np004a Applied Physical Education; np004i Integrative Special Education.
- Syllabus (in Czech)
- *Speciální pedagogika - pojem, předmět, cíle, interdisciplinární vztahy, klasifikace oboru, terminologie. *Integrace - pojem, terminologie, formy a možnosti integrace. *Diagnostika a pedagogicko-psychologický poradenský systém. *Tělesnépostižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, vzdělávání,DMO, LMD, vhodná cvičení a pohybové aktivity, možnosti seberealizace v oblasti sportu. *Mentální postižení- charakteristika, klasifikace dle WHO, etiologie, možnosti vzdělávání,Downův syndrom, demence, pseudooligofrenie. Vhodná cvičení a pohybové hry, sport mentálně postižených(Boccia) *Autismus - charakteristika, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. Vhodná cvičení. *Zrakové postižení- charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. Cvičení prostorové orientace, vhodná cvičení a pohybové hry na základě sluchového a taktilního vnímání, vhodné sporty (Showwdown, Goalball(. * Sluchové postižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti vzdělávání, protetika. Cíl aúloha TV a sportu, vhodná cvičení a pohybové hry na rozvoj taktilního a zrakového vnímání a prostorové orientace, vhodné sporty. * Narušená komunikační schopnost - charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, podpora. Vhodná cvičení z oblasti psychomotoriky. * Alternativní a augmentativní komunikace - charakteristika, jednotlivé systémy. * Specifické poruchy učení- charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, možnosti vzdělávání. * Poruchy chování - charakteristika, klasifikace, možnosti nápravy, zařízení. *Terapie ve speciálně pedagogické péči - canisterapie, hipoterapie.
- Literature
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie (Speech Therapy). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
- BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie (Education of Individual with Intellectual Disabilities). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 16 pp. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info
- FIALOVÁ, Ilona. Specifika edukace dětí a žáků s epilepsií (Education of Children and Pupils with Epilepsy Specification). In Pipeková, j. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 189-198. ISBN 80-7315-120-0. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Výchova a vzdělávání dětí a žáků s autismem (Education of Pupils with Autism). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 309 - 328, 19 pp. ABA012. ISBN 80-7315-120-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka probíhá jednosemestrálně, 1/1 přednáška/seminář Integrativní speciální pedagogika, 0/1 - cvičení Aplikovaná tělesná výchova. Požadavky k ukončení - aktivní účast na seminářích a cvičeních, vypracování semninární práce na dané téma, zkouška formou závěrečného písemného testu. Closing of subject - be active on seminars and on exercises, make the seminar work of proposal topic, final written exam.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- General note: Integrativní speciální pedagogika (1/1), Aplikovaná tělesná výchova (0/1).
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2007/np004