FSpS:bp960 Žonglování - Informace o předmětu
bp960 Žonglování
Fakulta sportovních studiípodzim 2010
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bp960/s1: Út 13:20–14:20 E34/118 - pohybová tělocvična, D. Heiland Trávníková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 22 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem žonglování; zařadit žonglování do systému sportovně-pohybových psychomotorických aktivit
- osvojit si základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími žonglérskými pomůckami
- porozumět a prakticky aplikovat metodické zásady žonglování
- aplikovat žonglérské aktivity (obsahující aktivity individuální, ve dvojicích i ve skupině) ve své praxi pro cílovou skupinu se specifickými potřebami
- prezentovat základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími pomůckami - Osnova
- - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
- - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
- - žonglování ve dvojici, ve skupině
- - propojení žonglování s pohybem
- - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky
- - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
- Literatura
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Výzkum vlivu žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj osobnosti adolescentů s poruchami pozornosti, chování a hyperaktivitou. In 2. mezinárodní studentská vědecká konference, FSpS Brno. 2007. vyd. Brno, FSpS: Fakulta sportovních studií, 2007, s. 121-124. info
- Výukové metody
- Praktický seminář.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v hodinách.
Prezentace - výstup obsahující alespoň 3 žonglérské triky se třemi míčky. (Výstup je možné předvést jednotlivě či ve dvojicích, případně v menších skupinách. Kromě míčků mohou být využity i další žonglérské pomůcky. Doporučujeme vhodný hudební doprovod.) - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2010/bp960