FSpS:np4050 Kondiční trénink 1 - Informace o předmětu
np4050 Kondiční trénink 1
Fakulta sportovních studiípodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Jan Cacek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tereza Králová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Michal Kumstát, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Adam Lipčák (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Michal Kumstát, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Út 13:00–13:50 B11/206, kromě Út 17. 9.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
np4050/02: Út 11:00–11:50 E34/153 - hala míčových sportů, kromě Út 17. 9., T. Králová - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)&& BOZP_OK(bozp_fsps_kondcvic)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná kineziologie (program FSpS, N-KTAK) (2)
- Kondiční trénink (program FSpS, N-KTAK) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Kondiční trénink I je naučit studenty interpretovat základní východiska kondiční přípravy dětí a mládeže, definovat a aplikovat prostředky, formy a metody vhodné pro kondiční přípravu dětí. Mezi další cíle patří seznámit studenty:
- s koncepcemi dlouhodobého rozvoje zdatnosti
- s teoretickou bází i aplikační rovinou identifikace a selekce talentu
- s odlišnostmi tréninku jednotlivých věkových kategorií - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
1. interpretovat základní východiska kondiční přípravy dětí a mládeže
2. definovat a aplikovat prostředky, formy a metody kondičního tréninku vhodné pro děti a mládež
3. popsat a v praxi aplikovat základní charakteristiky procesu identifikace a selekce talentu (multidimenzionální přístup)
4. realizovat kondiční tréninky dětí a mládeže
5. definovat rozdíly mezi kondiční přípravou dětí a dospělých
6. definovat východiska dle aktuálních koncepcí dlouhodobého sportovního rozvoje - Osnova
- Přednášky:
- Ontogenetická východiska kondiční přípravy dětí a mládeže
- Senzitivní období rozvoje jednotlivých pohybových schopností
- Koncepce dlouhodobé sportovní přípravy (silné a slabé stránky)
- Využití pedagogických zásad v kondičním tréninku dětí
- Specifika rozvoje silových schopností u dětí a mládeže
- Specifika rozvoje rychlostních schopností u dětí a mládeže
- Specifika rozvoje vytrvalostních schopností u dětí a mládeže
- Specifika rozvoje koordinačních schopností u dětí a mládeže (ideomotorické, gnostické a motorické funkce)
- Specifika rozvoje flexibility u dětí schopností u dětí a mládeže
- Pohybové dovednosti, trénink techniky u dětí a mládeže
- Identifikace talentu
- Selekce talentu
- Diference v kondiční přípravě dětí a dospělých
- Cvičení:
- Aplikace metod rozvoje rychlostních schopností u dětí a mládeže
- Aplikace metod rozvoje silových schopností u dětí a mládeže
- Aplikace metod rozvoje vytrvalostních schopností u dětí a mládeže
- Aplikace metod rozvoje koordinačních schopností u dětí a mládeže
- Aplikace metod rozvoje flexibility u dětí a mládeže
- Organizace a realizace výběru a selekce talentů u dětí
- Testování pohybových schopností u dětí
- Literatura
- VIČAR, Michal. Sportovní talent versus nadání. Studia sportiva. 2017, roč. 11, č. 1, s. 216-227. ISSN 1802-7679. URL info
- Essentials of strength training and conditioning. Edited by Greg Haff - N. Travis Triplett. Fourth edition. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2016, xvi, 735. ISBN 9781492501626. info
- VIČAR, Michal, Mladen PROTIĆ a Hana VÁLKOVÁ. Sportovní talent - psychologická perspektiva. In Monografie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 191 s. Monografie. ISBN 978-80-244-3657-9. info
- PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Nové, aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 176 s. ISBN 9788024742182. info
- PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Nové, aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 112 s. ISBN 9788024742199. info
- Talent identification and development in sport : international perspectives. Edited by Joseph Baker - Steve Cobley - Jörg Schorer. London: Routledge, 2012, xix, 179. ISBN 9780415581615. info
- GRASGRUBER, Pavel a Jan CACEK. Human biodiversity and the global distribution of sports talent. Studia sportiva. Brno: Masarykova Univerzita, 2011, roč. 5, č. 3, s. 77 - 86. ISSN 1802-7679. info
- PERIČ, Tomáš a Jiří SUCHÝ. Identifikace sportovních talentů. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010, 247 s. ISBN 9788024618814. info
- PERIČ, Tomáš. K možnostem identifikace struktury sportovní talentovanosti. Vyd. 1. Praha: Karlinum, 2008, 228 s. ISBN 9788024615066. info
- BUKAČ, Luděk. Long-term youth training. Prague: L. Bukač, 2008, 72 s. ISBN 9788025411483. info
- DAVIS, T, M CUTT a N FLYNN. Talent Assessment : A New Strategy for Talent Management. Abingdon: Gower Publishing Limited, 2007. ISBN 978-0-566-08731-8. info
- PERIČ, Tomáš. Hry ve sportovní přípravě dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 98 s. ISBN 8024709082. info
- ALTER, Michael J. Science of flexibility. 3rd ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2004, xii, 355. ISBN 0736048987. info
- PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 198 s. ISBN 8024706830. info
- Výukové metody
- teoretická příprava a praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen ústní zkouškou, s hodnocením A-F. Pro připuštění k ústní zkoušce je nutné splnit písemný test. Test je složen z 15 otázek (otevřených či uzavřených, uzavřené mají vždy pouze jednu správnou odpověď). Za úspěšné projití testem je považována 70% úspěšnost (tj. alespoň 11 správně zodpovězených otázek). Test je možné opakovat maximálně 3x.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2024/np4050