FSpS:np000 Methodology of Science - Course Information
np000 Methodology of Science
Faculty of Sports StudiesSpring 2006
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Renata Klárová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PaedDr. Renata Klárová, CSc.
Faculty of Sports Studies
Contact Person: doc. PaedDr. Renata Klárová, CSc. - Timetable of Seminar Groups
- np000/cv1: Wed 8:45–9:30 K205, R. Klárová
np000/cv2: Wed 9:30–10:15 K205, R. Klárová
np000/cv3: Wed 10:15–11:00 K205, R. Klárová
np000/pr1: Wed 8:00–8:45 K205, R. Klárová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Animator of Movement Activities (programme FSpS, B-BI)
- Animator of Movement Activities (programme FSpS, B-FY)
- Animator of Movement Activities (programme FSpS, B-GE)
- Animator of Movement Activities (programme FSpS, B-GK)
- Animator of Movement Activities (programme FSpS, B-CH)
- Animator of Movement Activities (programme FSpS, B-MA)
- Animator of Movement Activities (programme FSpS, B-TV)
- Animator of Sport Activities (programme FSpS, B-TV)
- Physical Education and Sport (programme FSpS, N-TV)
- Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV) (2)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Trenérství)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Sports Education)
- Lower Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Course objectives (in Czech)
- Přednáška - řipravit studenty na základní orientaci ve výzkumných problémech.jde o syntézu předcházejícího studia, která má vyústit v řešení výzkumného problému v diplomové práci. Seminář - praktická aplikace přednášených tezí, projekt DP, hlavní kategorie - cí, hypotéza, výzkumná otázka
- Syllabus (in Czech)
- Přednáška: Věda a vědecké poznání, druhy, procesy poznání, vědecký poznatek, teorie a druhy poznání postupy. Výběr výzkumného tématu, studium literatury Cílové kategorie výzkumu. Problém, výzkumná otázka, cíl, hypotéza. Metody výzkumu, výběr objektu sledování. Standyardizace metod získávání výzkumných dat. vyhodnocovací statistické metody. Struktura výzkumné práce. Modely a varianty výzkumu. Seminář: Praktická aplikace přednášených tezí. Vypracování vlastního projektu diplomové práce. Analýza článků z odborných periodik. Práce s literaturou a jinými zdroji informací.
- Literature
- Gavora
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- Assessment methods (in Czech)
- Ústní zkouška, projekt diplomové práce
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught each semester.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2006/np000