FSpS:p016 basketbal R - Informace o předmětu
p016 Basketbal volitelný (začátečníci)
Fakulta sportovních studiíjaro 2008
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Zdeněk Janík (cvičící)
Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.
Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- p016/s1: Po 12:00–13:30 MS - hala
- Předpoklady
- bp020b Basketbal
studenti ovládají prakticky nácvik basketbalu, splnění základního basketbalu np020b, nk 020b je prerekvizitou registrace - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: max. 16 studentů v seminární skupině (smíšená výuka - muži + ženy) - Mateřské obory/plány
- Animátor pohybových aktivit (program FSpS, B-BI)
- Animátor pohybových aktivit (program FSpS, B-FY)
- Animátor pohybových aktivit (program FSpS, B-GE)
- Animátor pohybových aktivit (program FSpS, B-GK)
- Animátor pohybových aktivit (program FSpS, B-CH)
- Animátor pohybových aktivit (program FSpS, B-MA)
- Animátor pohybových aktivit (program FSpS, B-TV)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Regenerace a výživa ve sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na činnost rozhodčího v basketbalu, hodnocení hráče v utkání a vyhodnocování tréninkového procesu v basketbalu. Dále studenti hrají modelovaná utkání a průpravné hry v hodinách.
- Osnova
- První část výuky je teoretického rázu. Studenti po přednášce pravidel basketbalu absolvují teoretický test, jehož součástí je praktická zkouška z gestikulace rozhodčího, dále provádí hodnocení výkonu hráče v utkání, rozbor tréninkové jednotky a v rámci vybraného utkání hodnotí výkon rozhodčího. Druhá část výuky je prakticky zaměřena na činnost rozhodčího v modelovaném utkání, na týmový herní výkon družstva spolu se zařazením průpravných her.
- Literatura
- 1. DOBRÝ, L., VELENSKÝ, M. Teorie a didaktika košíkové. Praha: SPN, 1988. 376s.
- 2. LEBEDA, L., VLACH, J. Základy teorie a didaktiky basketbalu a volejbalu. ÚSTÍ n.L.: UJEP, 1992. 137 s.
- 3. PERÁČEK, P. et al. Teória a didaktika športových hier I. 2. vyd. Bratislava: PEEM, 2004. 184 s.
- Procházka, Zdeněk. Pravidla basketbalu : platná od 1.9.2004. Vyd. 1. Praha : Česká basketbalová federace,. 95 s.
- Metody hodnocení
- zápočet
- Informace učitele
- Zápočtové požadavky: úspěšně absolvovaný test z pravidel, úspěšné rozhodování modelového utkání, rozbor herního výkonu hráče v utkání, rozbor tréninkové jednotky, vypracování hodnocení výkonu rozhodčího
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2008/p016