FSpS:bk2123 Teorie sportovního tréninku II - Informace o předmětu
bk2123 Teorie sportovního tréninku II
Fakulta sportovních studiíjaro 2014
- Rozsah
- 7/7. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Ladislav Bedřich, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Ladislav Bedřich, CSc.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 28. 2. 9:00–10:30 B11/305, Pá 7. 3. 13:30–15:45 B11/311, Pá 21. 3. 17:30–19:00 B11/311
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- bk2101 Teorie sportovního tréninku I || bk208 Vybrané kapitoly z teorie sportovního tréninku I || bk1101 Teorie sportovního tréninku
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, B-TV)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management sportu)
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV)
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Regenerace a výživa ve sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí fotbalu) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí ledního hokeje) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Speciální edukace bezpečnostních složek)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky předmětu je seznámit studenty se základními principy a přístupy k rozvoji trénovanosti, výkonnosti a dosahování maximálních výkonů ve sportu. Mezi úkoly výuky patří charakteristika rozvoje pohybových schopností, obsah jednotlivých složek sportovního tréninku, technologie a řízení sportovního procesu, efekty sportovního tréninku a jejich diagnostika. Po ukončení předmětu by měl být student schopen: - vytvořit tréninkový plán pro specifické zatížení vybraného sportu - vytvořit zdravotně zaměřené plány pohybových aktivit - vysvětlit a aplikovat základní principy tréninku v hypoxickém prostředí - zohlednit v tréninkovém procesu zvláštnosti spojené s dospíváním dětí a mládeže - vysvětlit rozdíly mezi sportovním tréninkem muže a ženy a využívat tyto znalosti v tvorbě plánů - identifikovat sportovní talent - řídit tréninkový proces v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém časovém horizontu - vysvětlit a v praxi aplikovat zvláštnosti tréninku seniorů a zdravotně postižených sportovců.
- Osnova
- Stimulace a rozvoj pohybových schopností: kondičních, koordinačních, hybridních, analýza sportovního - herního výkonu, individuální a týmový herní výkon, trénink kondiční, technicko-taktický, regenerační, psychologická příprava, motorické testy, testy sportovních dovedností. Modelování tréninkového zatížení u různých druhů sportů. Trénovanost, výkonnost, zdraví. Trénink ve vysokohorském prostředí. Aklimatizace. Sportovní příprava dětí. Zvláštnosti sportovního tréninku žen. Řízení sportovního tréninku. Pohybová aktivita a trénink ve vyšším věku. Raná a přirozená specializace. Talent. Sportovní trénink zdravotně postižených sportovců.
- Literatura
- povinná literatura
- BEDŘICH, Ladislav a Josef DOVALIL. Sylabus teorie a didaktika sportu I. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISSN 1802-128X. URL info
- DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. 3. vyd. Praha: Olympia, 2009, 331 s. ISBN 9788073761301. info
- doporučená literatura
- BOMPA, Tudor O. a Greg HAFF. Periodization : theory and methodology of training. 5th ed. Champaign: Human Kinetics, 2009, xii, 411. ISBN 9780736074834. info
- JANSA, Petr a Josef DOVALIL. Sportovní příprava : vybrané kinantropologické obory k podpoře aktivního životního stylu : stručné dějiny tělesné výchovy a sportu, základy pedagogiky a psychologie sportu, fyziologie sportu, sportovní trénink, zvláštnosti sportovní. Edited by Hana Válková - Antonín Rychtecký - Jiří Krauskopf. Rozš. 2. vyd. Praha: Q-art, 2009, 295 s. ISBN 9788090328099. info
- Současný sportovní trénink : Sborník příspěvků z konference : Praha, 23. ledna 2008. Edited by Josef Dovalil - Monika Chalupecká. Praha: Olympia, 2008, 346 s. ISBN 9788073760793. info
- DOVALIL, Josef. Malá encyklopedie sportovního tréninku. 1. vyd. Praha: Olympia, 1982, 239 s. URL info
- Výukové metody
- Seminární výuka smíšená, formou seminárních výstupy studentů k určené problematice a praktických činností potřebných pro rozvoj trénovanosti a výkonnosti.
- Metody hodnocení
- zápočet, zkouška - písemný test
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/teorie-sportovniho-treninku-2/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.V čem spočívá inovace: Základní rozdíl je v modernizaci obsahu. Po ukončení předmětu by měl být student schopen: - vytvořit tréninkový plán pro specifické zatížení vybraného sportu - vytvořit zdravotně zaměřené plány pohybových aktivit - vysvětlit a aplikovat základní principy tréninku v hypoxickém prostředí - zohlednit v tréninkovém procesu zvláštnosti spojené s dospíváním dětí a mládeže - vysvětlit rozdíly mezi sportovním tréninkem muže a ženy a využívat tyto znalosti v tvorbě plánů - identifikovat sportovní talent - řídit tréninkový proces v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém časovém horizontu - vysvětlit a v praxi aplikovat zvláštnosti tréninku seniorů a zdravotně postižených sportovců Osnova: 1. Modelování tréninkového zatížení u různých druhů sportů. 2. Trénovanost, výkonnost, zdraví. 3. Trénink ve vysokohorském prostředí. 4. Aklimatizace. 5. Sportovní příprava dětí. 6. Zvláštnosti sportovního tréninku žen 7. Řízení sportovního tréninku. 8. Pohybové aktivita a trénink ve vyšším věku. 9. Raná a přirozená specializace 10. Talent 11. Sportovní trénink zdravotně postižených sportovců
Výukový materiál (forma, název, rozsah): E-learningový kurz
Kategorie e-learningu: 2 - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2014/bk2123