FSpS:np2019 Methodology of Science - Course Information
np2019 Methodology of Science
Faculty of Sports StudiesSpring 2014
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Martin Sebera, Ph.D. (lecturer)
doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr.
Department of Kinesiology – Faculty of Sports Studies
Supplier department: Department of Kinesiology – Faculty of Sports Studies - Timetable
- Thu 14:40–15:25 B11/305
- Timetable of Seminar Groups:
np2019/02: Thu 20. 2. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 6. 3. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 20. 3. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 3. 4. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 17. 4. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 1. 5. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, J. Zháněl
np2019/04: Thu 27. 2. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 13. 3. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 27. 3. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 10. 4. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 24. 4. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, Thu 8. 5. 16:00–17:30 E34/203 - seminární místnost, J. Zháněl - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Applied Sport Education of Security Bodies (programme FSpS, N-TV) (2)
- Management in Sport (programme FSpS, N-TV) (2)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-FY)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-MA)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV) (3)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Trenérství)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Training of condition) (2)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Sports Education) (2)
- Course objectives
- At the end of the course students should be able to:
- orientate in the basics of academic research.
- perform synthesis of the preceding study which will result in problem solving in a diploma thesis.
- apply theory and create a project of their diploma thesis
- Syllabus
- Research, definition of main conceptions
- Science and science knowledge
- Selections of science topis, literature
- Project of reserach
- Targer caregory
- Research methods
- Standardization of methods of data obteining
- Analyse - statistical methods
- Structures of reserach thesis
- Models a variants of reserach
- Literature
- PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Translated by Jan Hendl. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 230 s. ISBN 9788073674687. info
- PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Translated by Jan Hendl. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 150 stran. ISBN 9788073673819. info
- ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry (Qualitative Research in Educational Sciences: Game Rules). Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 384 pp. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0. URL info
- KOMEŠTÍK, Blahoslav. Kinantropologie - Antropomotorika - Metodologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 64 s. ISBN 8024412845. info
- FAJKUS, Břetislav. Filosofie a metodologie vědy : vývoj, současnost a perspektivy. Vyd. 1. Praha: Academia, 2005, 339 s. ISBN 8020013040. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
- Jak se vyrábí sociologická znalost :příručka pro uživatele. Edited by Miroslav Disman. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 374 s. ISBN 80-246-0139-7. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- STRAUSS, Anselm L. and Juliet M. CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Translated by Stanislav Ježek. Vyd. 1. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999, vi, 196. ISBN 808583460X. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
- Teaching methods
- lectures, work on the project thesis
- Assessment methods
- written test - 20 questions in end of semester. Correctly answers at least 15 questions to pass,
- projekt diploma thesis
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
- Teacher's information
- http://www.fsps.muni.cz/impact/metodologie-magisterske-prace/
- Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2014/np2019