FSpS:np2022 První pomoc ve školských zaříz - Informace o předmětu
np2022 První pomoc ve školských zařízeních
Fakulta sportovních studiíjaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Zdeňka Kubíková, Ph.D., MBA (přednášející)
Mgr. Bc. Milan Mojžíš (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Zdeňka Kubíková, Ph.D., MBA
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np2022/01: Út 17:10–17:55 E34/203 - seminární místnost; a Pá 8. 4. 10:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 15. 4. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Z. Kubíková
np2022/02: Út 18:00–18:45 E34/203 - seminární místnost; a Pá 8. 4. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 22. 4. 10:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Z. Kubíková
np2022/03: Út 18:50–19:35 E34/203 - seminární místnost; a Pá 15. 4. 10:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 22. 4. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Z. Kubíková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-FY)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-MA)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět rozšiřuje praktickou znalost poskytování první pomoci z bakalářského studia . Cíl: - vysvělit základní pojmy spojené se záchranou tonoucího - zopakovat záchrannou akci bez pomůcek z Bc. studia - předmětu plavání - vyřešit situaci při které se tonoucí nachází v hloubce - řešit záchrannou akci s použitím záchranného pásu - stabilizovat poranění páteře na mělké vodě - 2 techniky - orientovat se v problematice IZS - prakticky reagovat u autonehody - diskutovat k prevenci úrazů - řešit vyučování tělesné výchovy v souladu s právními předpisy a tím elimonovat možnost vzniku úrazu - použít metody výuky první pomoci pro střední školy v souladu s RVP - prakticky vykonat kardiopulmonální resuscitaci Guidelines 2015
- Osnova
- 1.prevence úrazů, legislativa 2.kardiopulmonální resusciace KPR – Guidelines 2015 + použití AED, 3.záchrana tonoucího - teorie praxe- bazén 4.integrovaný záchranný systém, autonehoda 5.metodika výuky první pomoci na středních školách v souladu s RVP 6.prevence úrazů v horách
- Literatura
- KUBÍKOVÁ, Zdeňka, Radek TURIN, Martin SEBERA, Barbora ZUCHOVÁ, Petr ZAORAL a Martin NOVOTNÝ. První pomoc ve školských zařízeních. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISSN 1802-128X. URL info
- Výukové metody
- - teoretická příprava a praktický nácvik
- Metody hodnocení
- Praktická KPR. Účast na seminářích včetně aktivní účasti na výuce záchrany tonoucího. Seminární práce - hodnocení rizik
- Informace učitele
- K úspěšnému absolvování předmětu: - docházka (jedna neúčast, omluvenka vložená v IS MUNI) - praktické absolvování záchrany tonoucího - obhajoba seminární práce -samostatné zvládnutí KPR s použitím AED
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2016/np2022