POL292 Management veřejné sféry

Fakulta sociálních studií
podzim 2014
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Michal Pink, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Vávra (přednášející)
Mgr. et Mgr. Bc. Jana Drdlová (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Michal Pink, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
každý lichý čtvrtek 15:15–18:30 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/70
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou vedení pracovních skupin a obecně řízení procesů a lidských zdrojů v oblasti veřejné sféry. Jednotlivé postupy a metody budou představeny na příapdové studii. Studenti se naučí používat konkrétní nástroje k „měření“ výkonnosti jak zaběhnutých procesů tak pracovních skupin, identifikovat možné problémy ve struktuře pracoviště a navrhovat konkrétní řešení vedoucí k jejich eliminaci.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu 2. Strategický management ve veřejné sféře 3. Aplikace marketingových principů 4. Metody a způsoby měření výkonnosti v organizacích veřejné sféry 5. Controlling v organizacích veřejné sféry 6. Postupy uplatňované při procesu reengineeringu v oblasti veřejné sféry (obecně, vhodná případová studie) 7. První seminární setkání – prezentace projektu 8. Tvorba a evaluace projektů v organizacích veřejné sféry 9. Kriteria a postupy uplatňované při výběru efektivních investičních akcí 10. Formy vnitřní a vnější komunikace v subjektech veřejné sféry 11. Personální management, jeho elementární pravidla v organizacích veřejné sféry 12. Proces transformace veřejného sektoru vlivem EU 13. Druhé seminární setkání – hodnocení
Literatura
  • A handbook of personnel management practice (Orig.) : Personální management. info
  • Key management ideas : thinkers that changed the management world (Orig.) : Moderní management : základní myšlenkové směry. info
  • Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
Výukové metody
Přednášky, semináře, diskuse, případové studie.
Metody hodnocení
Pro zdárné absolvování kurzu je potřeba získat minimálně 61 bodů ze 100. Z toho 40 bodů lze získat na základě napsání závěrečného testu, 40 bodů lze získat za kvalitní seminární práci a posledních 20 bodů za aktivní účast na seminářích. Známkování: A: 100 – 93 B: 92 - 85 C: 84 – 77 D: 76 - 69 E: 68 - 61, F: 60 a méně Studenti v průběhu semestru zpracují případovou studii organizačního schématu vybrané instituce a pokusí se ji zhodnotit podle znalostí nabytých v kurzu, popř. navrhnout inovace vedoucí ke zlepšení výkonnosti a efektivity pracoviště.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016.