ZUR366 Grafika v multimédiích

Fakulta sociálních studií
podzim 2014
Rozsah
1/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leo Nitče (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 15:15–16:45 Střižna 531
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz seznámí posluchače s počátky počítačové grafiky a jejím vývojem ve světě a v ČR. Posluchači se obeznámí s počátky televizního vysílání a zaváděním nových grafických prvků a technologií, které jsou součástí televizních pořadů (zpravodajství, dokumentaristika, ad.) a reklamních bloků. V kurzu budou představeny technologie, které se uplatňují při tvorbě počítačové grafiky a její implementaci v televizi, filmu a na internetu. Představení nových grafických aplikací a jejich využití v konkrétních případech. Součástí kurzu budou semináře s našimi a zahraničními odborníky na počítačovou grafiku a nové technologie.
Osnova
  • 1. Historie počítačové grafiky a vývoj v ČR, analogová vs. digitální
  • 2. Současná počítačová technika a její uplatnění v oblasti vizualizace
  • 3. Speciální uplatnění počítačové techniky – design (3D CAD/CAM)
  • 4. Výtvarné formy a informatika
  • 5. Vnímání obrazu a informační propustnost obrazovky
  • 6. Preprodukce, produkce, postprodukce a distribuce v CGI
  • 7. Návrh AV kompozice založené na 3D (znělka, intro, logo, atp.)
  • 8. Preprodukce – návrh, storyboard
  • 9. Produkce – práce se zdroji a datovými sklady, pořízení vlastního AV materiálu
  • 10. Postprodukce - editace, vrstvy, klíčování
  • 11. Rendering VFX a SFX v CGI (video, film)
  • 12. Nová média a nové technologie (HDR, stereoskopie, holografie, ad.)
  • 13. Prezentace zápočtových projektů
Literatura
    povinná literatura
  • RICE, J. Creating Digital Content for Video Production, 2002
  • CAMPBELL, D. Technical Film and TV for Nontechnical People, 2002
  • BROWNE, S. High Definition Postrpoduction - Editing and Delivering HD Video, 2007
  • LUGMAYR, A. Digital Interactive TV and Metadata, 2004
  • ELWES, C. Video Art a Guided Tour, 2005
    doporučená literatura
  • COOPER, A. About Face 3 The Essentials of Interaction Design, 2007
    neurčeno
  • JACK, K. Dictionary of Video Television Technology, 2002
  • KEIRSTEAD, P. Computers in Broadcast & Cable Newsrooms, 2005
Výukové metody
přednáška, seminář, tvorba vlastních projektů
Metody hodnocení
1x přednáška, 2x cvičení
Odevzdání závěrečných projektů na DVD (zadání, podklady, zdrojové soubory, výsledný projekt).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018.