zur336 Practice - PR

Faculty of Social Studies
Spring 2007
Extent and Intensity
0/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Drahomíra Soldánová
Prerequisites (in Czech)
SMER(ZUR)
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Náplň kurzu: Studenti se zúčastní úvodního semináře, na němž se stanoví další podrobnosti. Po dobu semestru pak studenti navštěvují vybrané tiskové nebo PR oddělení, na které se předem dohodnou s vedoucím kurzu; zúčastní se také semináře v průběhu praxe a závěrečného semináře. Cílem semináře je nejen seznámit se s fungováním konkrétního oddělení, ale především si vyzkoušet vlastní schopnosti a předpoklady profese tiskového mluvčího a pracovníka PR oddělení v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Cíle praxe na tiskových a PR odděleních Studenti by se měli komplexně seznámit s každodenní prací tiskových nebo PR oddělení. Pro studenty by měly být běžné nejen tiskové konference, ale i práce v terénu. V průběhu praxe by se měli studenti „osamostatnit“. Tedy nejen plnit zadané úkoly, ale na porady oddělení přicházet rovněž s vlastními nápady. V teoretické rovině by měli studenti nabýt patřičné vědomosti o formě a obsahu tiskových zpráv a PR materiálů, ale i o fungování firem, státní správy, místní samosprávy a dalších složek veřejného života nejméně na okresní úrovni. Na konci praxe by měli studenti bez problémů zvládnout kompletní výrobu tiskových zpráv a PR materiálů: od nápadu, přes získání zdrojů a vlastní výrobu materiálu až po jeho případnou konečnou úpravu a umístění do konkrétního média. Literatura: Bajčan, R.: Techniky public relations, aneb Jak pracovat s médii, Praha, Management Press 2003 Bárta V. – Bártová, H.: Výzkum trhu a chování spotřebitele, Praha, Vysoká škola ekonomická 1993 Bartošek, J.: Kultura manažerské komunikace, Zlín 2000 Caywood, Clarke, L.: Public relations: řízená komunikace podniků s veřejností, Brno, Computer Press 2003 Foret, M.: Komunikace s veřejností, Brno, Masarykova univerzita, 1994 Foret, M.: Marketingová komunikace, Brno, Masarykova univerzita 1997 Karitz, A. von: Umění úspěšné komunikace: jak uspět v každém rozhovoru, Praha, Grada Publishing 2005 Světlík, J.: Marketing a reklama, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003 Svoboda, V.: Public relations: moderně a účinně, Praha, Grada Publishing 2006 Svoboda, V.: Základy public relations, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005 Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000 Věrčák, V.: Media relations není manipulace, Praha, Ekopress 2004
Assessment methods (in Czech)
Výuka: úvodní, průběžný a závěrečný seminář, individuální konzultace, praxe na tiskových a PR odděleních Místo: semináře v určené místnosti na FSS, individuální konzultace v 5.46, praxe na tiskových a PR odděleních Zakončení kurzu: zápočet získají ti uchazeči, kteří: a.aktivně absolvují úvodní seminář b.aktivně absolvují vlastní praxi c.aktivně absolvují seminář v průběhu praxe a podle potřeby konzultují své působení na tiskových a PR odděleních s vedoucím kurzu; na průběžném semináři odprezentují esej o dosavadních zkušenostech z praxe d.aktivně absolvují závěrečný seminář; odprezentují esej o celkových zkušenostech z praxe
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on course enrolment limitations: Přednostní právo zápisu mají studenti oborové specializace "žurnalistika", a to i v případě, že se přihlásí později než studenti jiných specializací a oborů.
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Autumn 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Spring 2010, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2007/zur336