FSS:ZUR375 Marketing communication - Course Information
ZUR375 Marketing communication in use
Faculty of Social StudiesSpring 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Vítězslav Dohnal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová - Timetable
- Thu 18:00–19:40 AVC
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HE) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS, specialization Digital Media)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS, specialization Media Studies)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS, specialization Journalism)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS) (3)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS, specialization Digital Media) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS, specialization Media Studies) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS, specialization Journalism) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-MS) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-PL) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-PS) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-SO) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-SP) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz poskytne posluchačům základní přehled o tzv. komerční komunikaci. Absolvent získá představu o marketingové v rámci struktury komerčních firem, na příkladech z praxe bude prezentována marketingová komunikace jako součást ekonomického života komerčních subjektů. Převážná část kurzu je věnována vztahu komerční komunikace k médiím a jejich využití, ale okrajově se věnuje i samotnému marketingu médií. Absolvent by měl být schopen propojit teoretické znalosti získané při studiu v jiných kurzech s praktickým využitím demonstrovaným v popisovaném kurzu. Předpokládá se uplatnění v praxi např. v práci pro marketingová oddělení firem, komunikační agentury, ale i jako profesní background při žurnalistickém povolání. Součástí kurzu jsou přednášky externích lektorů z praxe (šéf marketingu významného média, vedoucí odboru komunikace velké firmy apod.)
- Syllabus (in Czech)
- 1. Marketingová komunikace a její součásti – úvodní seznamovací lekce
- vymezení základních pojmů,
- příklady fungování marketingových procesů v komerčních firmách
- součásti procesu marketingové komunikace (od zadání k cílům a k dalším zadáním…), role marketingové komunikace v životě podniků
- 2. Marketingové komunikační kanály
- stará a nová „média“ a jejich možnosti
- médium jako reklamní nosič
- měření účinnosti, specifika
- 3. „Reklamní média“ – outdoor, print, a ta ostatní
- základní členění, přehled trhu
- specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci metriky, nové trendy
- 4. „Nemediální“ média
- Public Relations jako součást marketingové komunikace
- event marketing
- POP, POS, dárkové předměty
- specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci
- metriky, nové trendy
- ostatní (…)
- 5. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tištěná média)
- přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
- médium jako reklamní nosič
- měření účinnosti, specifika využití
- 6. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tradiční elektronická média)
- přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
- médium jako reklamní nosič
- měření účinnosti, specifika využití
- 7. Média jako tržní subjekty – marketing médií (internet)
- přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
- médium jako reklamní nosič (bannery, PPC, zpětné odkazy)
- měření účinnosti, specifika využití
- nové trendy
- 8. Host: šéf marketingu významného titulu resp. vydavatele
- úvodní slovo
- diskuze
- 9. Jiný pohled na komunikaci
- ATL, BTL, PR, mediální mix
- mediální agentury
- modely marketingové komunikace
- 10. Host: šéf komunikace významné komerční firmy
- úvodní slovo
- diskuze
- 11. Komunikační plán
- proces tvorby komunikačního plánu situace – zadání – schválení – realizace – zpětná vazba – (ne)dosažení cíle
- 12. Workshop
- závěrečné shrnutí, návrh komunikačního plánu pro vybranou aktivitu
- 13. Závěr
- vyhodnocení
- Literature
- FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 9788024726786. info
- Teaching methods (in Czech)
- seminář + workshop
- Assessment methods (in Czech)
- odevzdání zadaných úkolů, prokázání základních znalostí z kurzu při závěrečném kolokviu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2011/ZUR375