FSS:PSYn5180 Conduct disorders in Education - Course Information
PSYn5180 Conduct disorders in Education practise
Faculty of Social StudiesSpring 2020
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Šárka Oplatková (lecturer), Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D. (deputy)
- Guaranteed by
- Mgr. Šárka Oplatková
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Social Studies - Timetable
- Fri 20. 3. 8:00–13:00 bude_upresneno, Sat 21. 3. 8:00–13:00 U53, Fri 17. 4. 8:00–13:00 P22, Sat 18. 4. 8:00–13:00 U53
- Prerequisites (in Czech)
- ! PSY518 Conduct disorders in Education practise
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů. Předmět si smí zapsat nejvýše 15 studentů Momentální stav registrace a zápisu: Jiné omezení: Předmět se otevře při minimálním počtu 10ti studentů - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FSS, N-PS)
- Psychology (programme FSS, N-PSY)
- Course objectives (in Czech)
- Přednáška a seminář je věnován vybraným tématům z oblasti školní psychologie a praxe. V přednáškách se budeme věnovat aktuálnímu stavu péče o děti a adolescenty u nás i v zahraničí. Dále probereme diagnostické metody a možnosti terapeutické práce s dětmi a adolescenty s poruchami chování. Témata budou presentována na konkrétních kasuistických případech a doplněny teoretickými vstupy. Bude se pracovat také v krátkých cvičeních a diskusních skupinkách.Od studentů a studentek se očekává aktivní zapojení do pracovních skupin, diskusí a prezentace své seminární práce.
- Syllabus
- 1. Poruchy chování: definice, klinický pohled, agrese jako průvodní jev poruchy chování, komorbidita psychických poruch, normalita versus patologie, 2. Poruchy chování z pohledu ontogenetického vývoje: Období dětsví, adolescence. 3. Etiologie a patogeneze poruchy chování: prediktory poruchy chování, individuální rizikové faktory, sociální kontext, protektivní faktory, faktory a terapie. 4. Terapie: mechanismy terapeutického procesu, motivace, změna chování, teorie odlišných druhů sociální pomoci a nátlaku, vztah mezi klientem a terapeutem, Gestaltterapie u dětí a adolescentů, specifika terapie dětí a adolescentů s poruchami chování, rozdíl mezi GT, KBT a Dynamickou terapií. 5. Preventivní péče v SVP a pohled do zahraničí: Středisko výchovné péče, ústavní výchova, prevence poruch chování v zahraničí, principy efektivní komunitní prevence.
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava, praktika, praxe v terénu.
- Assessment methods (in Czech)
- Seminární práce (nutnost konzultace před odevzdáním), kolokvium.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually. - Teacher's information
- http://www.opvk.fss.muni.cz/ikapsy/kurzy/jaro-2011/poruchy-chovani-ve-skolni-psychologii
- Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2020/PSYn5180