FSS:ZURb1238 Prezentační dovednosti - Informace o předmětu
ZURb1238 Prezentační dovednosti
Fakulta sociálních studiíjaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. Natálie Terčová (přednášející)
Mgr. Petra Pichaničová (přednášející)
Mgr. Jakub Doubek (přednášející)
doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS) (3)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Digitální média) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Mediální studia) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Žurnalistika) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MSZU) (8)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu:
- studující se dozví, jak postupovat při přípravě prezentace
- studující si vyzkouší vlastní prezentaci (samostatně i ve skupině)
- studující si vyzkouší analýzu a hodnocení prezentací, jakožto zdroj zpětné vazby
Součástí kurzu je možnost pořízení video záznamu prezentace, který slouží jako zdroj zpětné vazby pro prezentující/ho. - Výstupy z učení
- Studující po absolvování kurzu budou schopni/y:
- zpracovat vybrané téma formou prezentace
- zohlednit cíl prezentace, časový rozsah, cílovou skupinu, účel prezentace a další faktory
- identifikovat funkční a nefunkční způsoby prezentování
- identifikovat své silné a slabé stránky při prezentování
- poskytovat a přijímat zpětnou vazbu na prezentaci - Osnova
- Úvodní hodina - obsah kurzu + úvod a závěr prezentace
- Efektivní prezentace, jak postupovat při přípravě (cíl, publikum, obsah, struktura)
- Jak na poskytování zpětné vazby (nejen u prezentací)
- ÚKOL č. 1: Miniprezentace
- ÚKOL č. 1: Miniprezentace
- Jak zvládnout průběh prezentace: obvyklé chyby a co s nimi, interakce s publikem
- Vizuální aspekty prezentace
- ÚKOL č. 2: Sólo prezentace na vlastní téma
- ÚKOL č. 2: Sólo prezentace na vlastní téma
- Čtecí - přípravný - týden
- ÚKOL č. 3: Týmové prezentace na zadané téma
- Závěrečné setkání a reflexe kurzu
- Literatura
- povinná literatura
- FLETCHER-WOOD, Harry. Responzivní výuka: kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Universum. Praha: Euromedia Group, 2021. ISBN 978-80-242-7152-1.
- THEOBALD, Theo. Zlepšete své prezentační dovednosti: jak srozumitelně, inspirativně a sebevědomě prezentovat. Vstříc úspěchu. V Brně: Lingea, 2020. ISBN 978-80-7508-611-2.
- HRKAL, Marek. Odprezentuj : průvodce přípravou prezentace. Illustrated by Marek Anděl - Remi Pavlovská. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2018, 223 stran. ISBN 9788026508106. info
- doporučená literatura
- WILIAM, Dylan a LEAHY, Siobhán. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Druhé revidované vydání. [Praha]: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, [2016].
- KOEGEL, Timothy J. Špičková prezentace: jak zaujmout a přesvědčit posluchače. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2008-8.
- BARKER, Alan. Zlepšete své komunikační schopnosti: jak získat důvěru, umět se prosadit a sebevědomě komunikovat. Vstříc úspěchu. V Brně: Lingea, 2020. ISBN 978-80-7508-609-9.
- STARÝ, Karel a LAUFKOVÁ, Veronika. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
- PLAMÍNEK, Jiří. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Manažer. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-247-0432-6.
- Výukové metody
- Příprava prezentace, zpětná vazba na prezentace, diskuze, skupinové úkoly, mluvní cvičení.
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích (max. 2 omluvené absence), prezentace sólo a ve skupině, hodnotící esej
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2025/ZURb1238