PrF:MVV336K The Supreme Court - Informace o předmětu
MVV336K The US Supreme Court and Public Schools
Právnická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Patrick Casey Leisure, J.D., LL.M. (cvičící), prof. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D.
Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Věra Redrupová, B.A.
Dodavatelské pracoviště: Právnická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MVV336K/01: Po 15. 11. 18:00–19:40 041, Út 16. 11. 16:00–17:40 041, 18:00–19:40 041, Čt 18. 11. 16:00–17:40 041, 18:00–19:40 041, P. Leisure
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Civilní právo (program PrF, OBCP_) (2)
- Civilní právo procesní (program PrF, OBCP_) (2)
- Comparative Constitutional Law (program PrF, CCL_) (2)
- Comparative Corporate, Foundation and Trust Law (program PrF, COCO_) (2)
- Dějiny práva a římské právo (program PrF, D-TPV4) (2)
- Dějiny práva (program PrF, DPRP_) (2)
- Financial Law and Financal Science (jednooborový) (program PrF, FPFVA_)
- Financial Law and Financal Science (kombinovaný) (program PrF, FPFVA_)
- Finanční právo a finanční vědy (angl.) (program PrF, D-TPV4) (2)
- Finanční právo a finanční vědy (jednooborový) (program PrF, FPFVP_)
- Finanční právo a finanční vědy (kombinovaný) (program PrF, FPFVP_)
- Finanční právo a finanční vědy (pol.) (program PrF, D-TPV4) (2)
- Finanční právo a finanční vědy (program PrF, D-TPV4) (2)
- Finanční právo a finanční vědy (program PrF, FPFV_) (2)
- Intellectual Property Law (program PrF, INTPA_) (2)
- International and European Law (jednooborový) (program PrF, MEEPA_)
- International and European Law (kombinovaný) (program PrF, MEEPA_)
- International Private Law (jednooborový) (program PrF, MEPSA_)
- International Private Law (kombinovaný) (program PrF, MEPSA_)
- Law Information and Communication Technologies (program PrF, ICTA_) (2)
- Legal theory and Public Affairs (program PrF, LTPA_) (2)
- Mezinárodní a evropské právo (angl.) (program PrF, D-TPV4) (2)
- Mezinárodní a evropské právo (program PrF, D-TPV4) (2)
- Mezinárodní právo soukromé (angl.) (program PrF, D-TPV4) (2)
- Mezinárodní právo soukromé (program PrF, D-TPV4) (2)
- Mezinárodní právo soukromé (program PrF, MEPS_) (2)
- Mezinárodní právo veřejné (program PrF, MEEP_) (2)
- Multidisciplinární studia (program CST, KOS)
- Multidisciplinární studia na právnické fakultě (program CST, KOS)
- Multidisciplinární studia (program PrF, KOS)
- Občanské právo (program PrF, D-TPV4) (2)
- Obchodní právo (program PrF, D-TPV4) (2)
- Obchodní právo (program PrF, OBPR_) (2)
- Pracovní právo (program PrF, D-TPV4) (2)
- Právo a právní věda (program PrF, PR_)
- Právo EU (program PrF, MEEP_) (2)
- Právo informačních a komunikačních technologií (angl.) (program PrF, D-TPV4) (2)
- Právo informačních a komunikačních technologií (program PrF, D-TPV4) (2)
- Právo informačních a komunikačních technologií (program PrF, ICT_) (2)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Právo životního prostředí (program PrF, SP_) (2)
- Římské právo (program PrF, DPRP_) (2)
- Správní právo a právo životního prostředí (program PrF, D-TPV4) (2)
- Správní právo (program PrF, SP_) (2)
- Teorie práva (program PrF, D-TPV4) (2)
- Teorie práva (program PrF, TEPR_) (2)
- Trestní právo (program PrF, D-TPV4) (2)
- Trestní právo (program PrF, TRPR_) (2)
- Ústavní právo a státověda (program PrF, D-TPV4) (2)
- Ústavní právo a státověda (program PrF, USPS_) (2)
- Cíle předmětu
- At the end of the course, students will have an in-depth understanding of the most important constitutional cases involving public schools in the United States. Focusing on the intersection between the U.S. Supreme Court and public schools, the course will survey some of the most famous U.S. constitutional law cases involving schools and, in doing so, illustrate the importance of the American public school as a forum for some of the most prevalent constitutional debates in the United States. The course will highlight the historical, political, and cultural underpinnings of these cases. Students will evaluate competing perspectives on the operation of constitutional law in public schools from the viewpoint of various actors—students, teachers, administrators, parents, judges, and society at large—and think critically about U.S. constitutional law’s intersection with the school.
- Osnova
- SESSION 1: Introduction—the U.S. Constitution and American public schools
- Cases:
- Meyer v. Nebraska 262 U.S. 390 (1923)
- Pierce v. Society of Sisters 268 U.S. 510 (1925)
- Minersville School District v. Gobitis 310 U.S. 586 (1940)
- West Virginia Board of Education v. Barnette 319 U.S. 624 (1943).
- SESSION 2: Freedom of Expression
- Cases:
- Tinker v. Des Moines School District 393 U.S. 503 (1969)
- Fraser v. Bethel School District 478 U.S. 675 (1986)
- Morse v. Frederick (2007)
- Mahanoy Area School District v. B.L 594 U. S. ____ (2021)
- SESSION 3: Equal Protection
- Cases:
- Brown v. Board of Education 347 U.S. 483 (1954)
- Parents Involved in Community Schools v. Seattle School District No. 1, 551 U.S. 701 (2007)
- San Antonio Independent School District v. Rodriguez 411 U.S. 1 (1973)
- Vorchheimer v. School District of Philadelphia 430 U.S. 703 (1977)
- Plyler v. Doe 457 U.S. 202 (1982)
- SESSION 4: School Discipline and Criminal Procedure
- Cases:
- Goss v. Lopez 419 U.S. 565 (1975)
- Ingraham v. Wright 430 U.S. 651 (1977)
- New Jersey v. T.L.O 469 U.S. 325 (1985)
- Vernonia School District v. Acton 515 U.S. 646 (1995)
- SESSION 5: Freedom of Religion
- Cases:
- Engel v. Vitale 370 U.S. 421 (1962)
- Abington School District v. Schempp 374 U.S. 203 (1963)
- Stone v. Graham 449 U.S. 39 (1980)
- Wisconsin v. Yoder, 406 U.S. 205 (1972)
- Santa Fe Independent School District V. Doe 530 U.S. 290 (2000)
- Note: A separate detailed course Syllabus will be distributed to those enrolled.
- Literatura
- Legislation, scholarly articles, and weekly case studies to be distributed before class.
- Výukové metody
- Lectures, case studies and discussion.
- Metody hodnocení
- This course will be primarily graded by a final paper. Students are encouraged to choose a topic of interest to them. Please see the document on rubric and topic suggestions. Papers should be written in English and will be due three weeks after the conclusion of the class.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/podzim2021/MVV336K