PrF:DI2PED02 Rozvoj pedagogických dovednost - Informace o předmětu
DI2PED02 Rozvoj pedagogických dovedností II
Právnická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. JUDr. Ing. Josef Šilhán, Ph.D.
Právnická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Civilní právo (program PrF, OBCP_) (2)
- Civilní právo procesní (program PrF, OBCP_) (2)
- Dějiny práva (program PrF, DPRP_) (2)
- Finanční právo a finanční vědy (program PrF, FPFV_) (2)
- Mezinárodní právo soukromé (program PrF, MEPS_) (2)
- Mezinárodní právo veřejné (program PrF, MEEP_) (2)
- Obchodní právo (program PrF, OBPR_) (2)
- Právo EU (program PrF, MEEP_) (2)
- Právo životního prostředí (program PrF, SP_) (2)
- Římské právo (program PrF, DPRP_) (2)
- Správní právo (program PrF, SP_) (2)
- Teorie práva (program PrF, TEPR_) (2)
- Trestní právo (program PrF, TRPR_) (2)
- Ústavní právo a státověda (program PrF, USPS_) (2)
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu zahrnuje činnosti pedagogické povahy, které studentům umožní osvojení a rozvoj pedagogických kompetencí a zpřístupní jim zkušenost s pedagogickým procesem na akademickém pracovišti. Cílem je tyto činnosti si aktivně vyzkoušet, poznat je, na základě získaných zkušeností přispět k rozvoji odpovídajících schopností a umět získávat a vnímat zpětnou vazbu a vyvozovat z ní patřičné kroky k dalšímu zlepšení.
- Výstupy z učení
- - poznání jednotlivých složek pedagogického procesu na akademickém pracovišti, podle konkrétní náplně dohodnuté se školitelem postupně ve všech jeho fázích
- získání určité zkušenosti na základě aktivní účasti na tomto procesu a na základě toho možnost rozvinutí odpovídajících kompetencí
- získání zpětné vazby, příležitost k vyzkoušení na to navazujících kroků v pedagogické praxi - Osnova
- Konkrétní náplň předmětu a požadavky na jeho ukončení jsou uvedeny zejména v semestrální náplni individuálního studijního plánu.
- Jde např. o podíl na organizační i obsahové přípravě výuky a výukových materiálů a podíl na organizační i obsahové přípravě a realizaci zkoušení, zejména ale o přípravu na zapojení a následně i samotné zapojení do přímé výuky pod mentorstvím pověřeného akademického pracovníka, tak, aby studenti byli postupně schopni samostatného vedení výuky, zpravidla v oblasti šířeji související s tématem disertace či zvolené specializace v oboru. Za tímto účelem student vyhledává a získává zpětnou vazbu a reaguje na ní.
- Zapojení studenta do přímé výuky zpravidla předchází nejprve pasivní účast (náslech na hodinách), účast na přípravě hodiny a konzultace o jejím o obsahu. Předchází také analýza výchozí úrovně studentových schopností, aby bylo možno konkrétní aktivity zaměřit na rozvoj těch kompetencí, které konkrétní student potřebuje rozvíjet nejvíce.
- Konkrétní obsah předmětu navazuje na obsah předchozích pedagogických předmětů.
- Literatura
- Literatura určena po dohodě se školitelem dle konkrétního oboru (Literature determined in agreement with the supervisor according to the specific field)
- Výukové metody
- individuální konzultace, náslech na hodinách, písemná příprava materiálů pro výuku, prezentace v hodině, účast v diskusi, práce s odevzdanými písemnými materiály, účast na procesu přípravy a realizaci zkoušení
- Metody hodnocení
- Předmět je hodnocen školitelem po individuálním posouzení pedagogické činnosti studenta v průběhu semestru (hodnotí se jak obsahové, tak formální aspekty splnění povinností). Podporována je ale vždy schopnost studenta rozpoznávat slabé a silné stránky samostatně a navrhovat vhodné kroky vedoucí ke zlepšení. V rámci konzultací je studentovi poskytována zpětná vazba.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/jaro2022/DI2PED02