LF:MFPE0821 Pedagogika I - Informace o předmětu
MFPE0821 Pedagogika I
Lékařská fakultajaro 2013
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (pomocník)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 11:10–12:50 učebna 43
- Předpoklady
- žádné, jedná se o úvod do pedagogiky jako vědecké disciplíny
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzioterapie (program LF, N-SZ) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - porozumět základním pojmům studované disciplíny - vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu - použít informace oboru k rozšíření vlastního náhledu na studovanou problematiku - vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb - předkládat odůvodněná stanoviska na základě nově získaných poznatků - věcně argumentovat v mezích studované disciplíny včetně hledání a nacházení dalších interdisciplinárních vztahů - promyšleně zaujímat stanoviska ke studované problematice - racionálně využívat získané poznatky pro svůj vlastní rozvoj
- Osnova
- Pedagogika jako vědní disciplína. Předmět pedagogiky (výchova). Struktura pedagogiky (soustava pedagogických disciplín). Význam pedagogiky pro společnost (teoretický a praktický). Výchova, pojetí výchovy (významná sociální činnost, rozvoj základních kvalit osobnosti, příprava jedince pro sociální role, rozvoj v kulturních oblastech - složky výchovy). Obecné rysy výchovy. Etapy výchovy. Možnosti a hranice výchovy. Základní pedagogické kategorie (cíle, obsah, formy, prostředky, podmínky, činitelé, principy, výchova, vyučování, učení). Základy pedagogického výzkumu, výzkumné metody. LITERATURA - literatura základní , tematicky členěná, www-odkazy viz elektronické studijní materiály k předmětu
- Literatura
- JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. 2., rozš. vyd. Brno: Paido, 1995, 95 s. ISBN 8085931060. info
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2002, 481 s. ISBN 80-7178-631-4. info
- PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky :úvod do studia oboru. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 269 s. ISBN 80-7178-399-4. info
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 3. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2001, 322 s. ISBN 80-7178-579-2. info
- POSPÍŠIL, Radek a Kateřina VLČKOVÁ. Úvod do pedagogiky. E-Portál. Brno: MU, 2006, roč. 1, č. 1, s. 1-88. ISSN 1802-128X. E-Portál MU info
- Výukové metody
- - teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů a využitím distančních materiálů v elektronické podobě
- Metody hodnocení
- - písemný test,k úspěšnému splnění je nutné zodpovědět 80% otázek správně
- Informace učitele
- Pedagogika jako vědní disciplína. Předmět pedagogiky (výchova). Struktura pedagogiky (soustava pedagogických disciplín). Význam pedagogiky pro společnost (teoretický a praktický). Výchova, pojetí výchovy (významná sociální činnost, rozvoj základních kvalit osobnosti, příprava jedince pro sociální role, rozvoj v kulturních oblastech - složky výchovy). Obecné rysy výchovy. Etapy výchovy. Možnosti a hranice výchovy. Základní pedagogické kategorie (cíle, obsah, formy, prostředky, podmínky, činitelé, principy, výchova, vyučování, učení). Základy pedagogického výzkumu, výzkumné metody.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2013/MFPE0821