SP4BP_MLPR Specializace: Metodika logopedické péče o děti s opožděným vývojem řeči

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/4/0. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Rozvrh
Po 8:50–11:25 učebna 52
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Metodika logopedické pée o dti s opoždným vývojem SP4BP_MLPR Seznámení s rznými formami poruch vývoje ei narušeného vývoje ei vývoj opoždný, vývoj omezený, vývoj perušený, vývoj odchylný, metody a formy logopedické pée u dtí s narušeným vývoj ei , orientaní logopedické vyšetení postup orientaního vyšetení opoždného vývoje ei, metodika ovlivování vývoje ei u dtí pedškolního a mladšího školního vku s dg. opoždný vývoj ei, dyslalie orientaní vyšetení, zásady reedukace, etapy reedukace, metodika reedukace jednotlivých hlásek (samohlásek, souhlásek), využití pomcek a pístroj pi diagnostice a reedukaci dyslalie.
Literatura
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie. In. PIPEKOVÁ, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, s. 69-80. ISBN 80-85931-65-6.
  • SEEMAN, M. Poruchy dětské řeči. Praha: SZN, 1955
  • KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie I. 2. rozšířené vydání, Brno: Paido, 2000, 94 s. ISBN 80-85931-41-9.
  • KLENKOVÁ, J. Poruchy komunikačních schopností. In: VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 36-44. ISBN 80-85931-51-6.
  • DVOÁK, J. Logopedický slovník (terminologický a výkladový). Žár nad Sázavou: edice LOGOPAEDIA CLINICA, 2001. ISNB 80-902536-2-8.
  • LECHTA, V. Logopédia IV (Rozvíjanie reči). Bratislava: 1985
  • ŠTĚPÁN, J. PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha: Septima, 1995.
  • KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-62-1
  • LECHTA, V. Logopedické repetitórium. Bratislava: SPN, 1990. ISBN 80-08-00447-9.
Metody hodnocení
forma semináře, student je povinen navštěvovat semináře, zpracovat seminární práci, vykonat závěrečný test, předmět ukončen kolokviem
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují pouze LOGOPEDI a PSYCHOPEDI!.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.