PdF:R2BP_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3 - Informace o předmětu
R2BP_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Irina Hobzová (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Rozvrh
- Út 8:50–10:30 učebna 62
- Předpoklady
- Vyučovacím jazykem daného předmětu je ruština, proto musí student být připraven na úrovni dobrého zvládnutí tohoto jazyka z předmětu RJ2BP_PJC2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
- 1. Rodina a rodinné vztahy.
- 2. Dům a byt.
- 3. Město a vesnice.
- 4. Orientace ve městě.
- 5. Jídlo, stravování.
- 6. Doprava.
- 7. Současné komunikační prostředky.
- Literatura
- MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl II. A. 1986-1989. R 802134.
- NEKOLOVÁ, Věra. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška. Volna konverzace svyučující na dvě zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní části zápočtu je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji!
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/R2BP_PJC3