PdF:RCSZ_NJC1 Deutsch fur Doktorandstudium - Informace o předmětu
RCSZ_NJC1 Německý jazyk pro doktorské studium
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. konzultace. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Marie Mészárosová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Předpoklady
- Das Fach Deutsch für Promotionsstudium ist für die Studenten des Doktorstudiums an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität bestimmt. Die Voraussetzung zur Teilnahme ist die bestandene Aufnahmeprüfung im Rahmen des Doktorstudiums.An diesem Sprachkurs können auch andere Studenten teilnehmen, die Interesse für die Sprachstufe B2/C1 haben.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Kurz je určen pro studenty doktorského studia pro zájemce z PdF MU se znalostmi NJ na úrovni B2 a výše - Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Hra na klavír (program PdF, N-SS)
- Hudební teorie a pedagogika (program PdF, D-SPE) (2)
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Pedagogika (program PdF, D-PD) (2)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Speciální andragogika (angl.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální andragogika (ger.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, D-SPD)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, N-SS) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-MA)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (3)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-TV)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Speciální pedagogika pro učitele středních škol (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-MA)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Die Studenten festigen ihre Sprachkennnisse und konzentrieren sich auf den Erwerb von Fachsprachkenntnissen in dem Fach ihrer Dissertationsarbeit. Betont werden die Sprachkompetenzen, die mit dem Fachtext zusammenhängen: Leseverstehen, Hörverstehen, mündliche und schriftliche Produktion eines Fachtextes. Bei der Prüfung werden verlangt und beurteilt: -Leseverstehen eines Fachtextes im Umfang von cca. 200 Seiten Zusammenfassung des Textes und Diskussion darüber -Mündliche Präsentation des Themas der Dissertationsarbeit -Diskussion über den Verlauf der Dissertationsarbeit - Recherschen, Resultate -Ein schriftlicher Test
- Osnova
- Themen der Lesetexte, Hörtexte und der Konversation: Wissen und Können; Was ist Wissen?; Vom Wissen zum Können; Lernen und Gedächtnis; Gefühle, Emotionen; Arbeiten international; Wege ins Ausland; Grammatik: Wiederholung der Grundgrammatik, Modalverben, finale Nebensätze, Nomen,Verben und Adjektive mit Präpositionen, Partizipien
- Literatura
- doporučená literatura
- PERLMANN-BALME, Michaela a Susanne SCHWALB. Em Hauptkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1997, 167 s. ISBN 3-19-001600-3. info
- EGGERS, Dietrich, Gabriele NEUF-MÜNKEL a Regine ROLAND. PNdS Training : Vorbereitung auf die Prüfung zum Nachweis deutscher Sprachkenntnisse. Ismaning: Hueber, 1993, magnetof. ISBN 3190115255. info
- neurčeno
- DANIELS, Albert. Mittelpunkt B2 : Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. 1. Aufl. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2007, 192 s. ISBN 9783126766012. info
- Výukové metody
- Seminare - Sprachkurse
- Metody hodnocení
- Die Prüfung für Doktoranden hat A)den schriftlichen und B) den mündlichen Teil. A) Der Test am Ende des Semesters. Andere schriftliche Materialien zur Prüfung in deutscher Sprache bereitet der Student/in sebständig und gibt sie dem Prüfer eine Woche vor der mündlichen Prüfung ab: 1. Das Resümee des gelesenen Textes (200 Seiten eines deutschen Fachtextes, der sich zum Thema der Dissertationsarbeit bezieht), 2. Die Schlüsselterminologie aus dem gelesenen Text aufgelistet, mit tschechischen Übersetzungen oder Erklärungen, 3. Information über das Thema der Dissertationsarbeit,die Thesen der Dissertationsarbeit. Umfang von einzelnen schriftlichen Materialien: cca 1 Seite A4. B) Mündliche Prüfung: 1. Kurzvortrag: Information über das Thema, den Verlauf, den Inhalt der Dissertationsarbeit, Recherschen der Fachliteratur, anschließende Diskussion mit dem Prüfer, 2. Diskussion über den gelesenen Fachtext,3. Konversation zum Thema Studium und Beruf, berufliche Pläne.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Zkouška na úrovni C1 ERR má A)písemnou a B)ústní část C) její součástí je rovněž písemný test. A)Písemné materiály ke zkoušce v německém jazyce si student připraví samostatně a odevzdá je týden před ústní zkouškou: 1. Resumé přečteného textu (200 stran německého odborného textu k tématu dizertační práce),2. Slovníček klíčové terminologie z přečteného textu s českými ekvivalenty, 3. Informace o tématu dizertační práce. Rozsah jednotlivých písemných materiálů: cca 1 strana A4. B) Ústní zkouška: 1.Samostatný ústní projev: informace o tématu a průběhu dizertační práce, teze a odborná literatura,následná diskuze se zkoušejícím, 2. Shrnutí obsahu přečtené literatury, diskuze 3.Konverzace na téma studium a zaměstnání,profesní plány. C)Písemný test na konci semestru, který vychází z výuky během semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška podle podmínek pro doktorské studium MU
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: 2 h.
Kurz je určen pro studenty doktorského studia PdF MU a zájemce z PdF MU. Kurz předpokládá znalosti NJ na úrovni B2.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/RCSZ_NJC1