PdF:SZ7BP_2AB1 Aj pro pedagogy B - Informace o předmětu
SZ7BP_2AB1 Angličtina pro pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Bc. Vendula Veselá (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník) - Garance
- Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2AB1/01: St 8:50–9:35 učebna 58, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/02: Čt 12:30–13:15 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/03: Po 14:20–15:05 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/04: Út 10:40–11:25 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/05: St 10:40–11:25 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/06: Čt 7:55–8:40 učebna 58, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/07: Po 16:10–16:55 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/08: Út 9:45–10:30 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/09: Út 7:55–8:40 učebna 56, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/10: Po 17:05–17:50 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/11: Po 12:30–13:15 učebna 2, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/12: Po 10:40–11:25 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/13: Út 13:25–14:10 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/14: Po 18:00–18:45 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/15: Po 13:25–14:10 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/16: Čt 7:55–8:40 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/17: Po 15:15–16:00 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/18: Út 7:55–8:40 budova C - učebna 8, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/19: St 11:35–12:20 budova C - učebna 8, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/20: Út 10:40–11:25 učebna 59, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/21: Út 16:10–16:55 učebna 2, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/22: St 9:45–10:30 učebna 51, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/23: Út 9:45–10:30 učebna 53, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/24: Út 7:55–8:40 učebna 4, D. Dvořáková - Předpoklady
- SZ7BP_1AB1 Angličtina pro pedagogy - A
A pass in SZ7BP_1AB1 The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociálně pedagogické asistentství (program PdF, B-SPE)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B1. Student se seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi (práce s textem, prezentace, diskuse, argumentace, aj). Student se naučí základům následujících jazykových dovedností: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev, prezentace a obhajoba svého názoru v anglickém jazyce. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(70% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
- Osnova
- SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický Topic 5 Healthy x Unhealthy Lifestyle. Stress and its consequences. Texts about stress, coping with stress Study and academic skills - personal experience and reflection, expressing opinions, group discussion, opinion exchange Grammar revision – revision of tenses, 1st and 2nd conditionals Assignment – topic based vocabulary Topic 6 Current problems in Czech schools (bullying, truancy, addictions). Texts on school issues/problems Study and academic skills – essay writing skills, discussion, arguing the point, role-play Grammar revision - conditionals (revision), consequence of tenses – indirect speech, affirmative statements Assignment – essay (250 words) on one of the discussed issues, topic based vocabulary Topic 7 Current issues in the world in respect to the students’ specializations (environment, society including disorders, politics, economy, gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration.) Texts about specialized issues chosen by students Study and academic skills - discussion, arguments based on experience, problem solving, reflections based on notes Grammar revision - consequence of tenses – indirect questions, infinitives Assignment – specialized text, reading comprehension sheet, topic based vocabulary Topic 8 My field of study. Conference presentations to fellow students with keywords and difficult vocabulary - board work. Advantages and disadvantages of teaching –discussion connected with presentations Study and academic skills -– presentation language and skills, building specialized vocabulary – presentations and professional language, power point presentation, poster presentation Grammar – relative pronouns/clauses Assignment – specialized presentation
- Literatura
- doporučená literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- Výukové metody
- Practical language lessons, group discussions, pyramide discussions, reading and speaking, presentations, home assignments
- Metody hodnocení
- Examination requirements: 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar 3) Oral presentation, 4)Written task, 5)Mid-term test -(grammar+ vocabulary, passmark 60%) 5) Final credit test (listening, reading, grammar, vocabulary, passmark - 70%) The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester can not be credited!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(70% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený testem na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/SZ7BP_2AB1