PdF:SC4MK_CJAJ English for Social Educators - Informace o předmětu
SC4MK_CJAJ Anglický jazyk pro sociální pedagogy
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/1.2. 14 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SC4MK_CJAJ/OS01: Pá 13. 9. 9:20–11:55 učebna 28, Pá 4. 10. 8:25–11:55 učebna 25, Pá 15. 11. 8:25–11:55 učebna 25, Pá 6. 12. 8:25–10:05 učebna 25, Pá 10. 1. 10:15–11:55 učebna 28, J. Vacek
SC4MK_CJAJ/OS02: Pá 13. 9. 9:20–11:55 učebna 25, Pá 4. 10. 8:25–11:55 učebna 21, Pá 15. 11. 8:25–11:55 učebna 21, Pá 6. 12. 8:25–10:05 učebna 21, Pá 10. 1. 10:15–11:55 učebna 25, R. Mlýnková - Předpoklady
- B1-level of English. The B1-level student can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics and can discuss the topics related to his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Požadované znalosti na úrovni B1 (ERR) se prověřují vstupním testem na úvodní konzultaci. Předmět si zapíší pouze ti studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- The B2-level course in English is designed to develop both productive and receptive language skills. Special emphasis is put on the ability to analyse and comprehend special texts related to the social spheres. Active participation and discussion in regular consultations is required. Apart from that, the students work independently on special in-term assignments and get ready for the in-class presentation which is an essential part of the final examination.
- Osnova
- Consultation 1: Course introduction + entrance TEST. Home assignment: Text 1 - Immigration;
- Consultation 2: Hot social issues of today. Immigration. Multiculturalism. Ethnic minorities. Text 2 - Problem addiction. Work with addicts. Prevention; Home assignment: Text 2 - Problem addictions
- Consultation 3: Discussion - Problem addictions. Presentations: MS Power Point Presentations including the Analysis of individual special texts related to the field of study. Reading analysis worksheets to be submitted to Odevzdavarna in due time;
- Consultation 4: MS Power Point Presentations (cont. from previous Consultation);
- FINAL TEST - Level B2: January 2014. Part I - vocabulary and grammar e-test in a computer room, Part II - English texts analysis and expressing opinion in writing, Part III - Listening comprehension.
- Literatura
- povinná literatura
- IS MUNI CZ online e-learning materials
- doporučená literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- Strategic Reading. Building Effective Reading Skills. CUP 2003. ISBN 0521555787
- English Grammar in Use. 2004. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- Výukové metody
- E-learning, home assignments. In-class discussions. Inductive and deductive methods. Critical thinking. Projects - Presentation, three special text analysis (submitted in reading comprehension worksheets). Final PC test.
- Metody hodnocení
- Examination requirements: 1) Active participation during the in-class discussions 2) In-term assignments submitted in due time (3 home assignments). 3) In-class presentation (50% of the final mark). Pass limit 70%. 4) Final e-test in a computer room (50% of the final mark, pass limit 70%). Vocabulary and grammar revision. English text analysis plus expressing opinion in writing. Listening comprehension. A= 100-94, B=93-88, C=87-82, D=81-76, E=75-70
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The course is led in English. During the first consultation, the students shall pass the Entry Test (Level B1 - grammar, translation, text analysis, expressing opinion in writing). Only the students who scored 50% or more are recommended to proceed in the course. (Bez úspešného složení vstupního testu na první konzultaci (alespoň 50% úspěšnost) se nedoporučuje pokračovat ve studiu tohoto předmětu v daném semestru. Without completing the in-term assignments in due time (written tasks, oral presentations, etc.), the student will not be credited. Student, jenž neodevzdá do Odevzdávárny ISu v daném termínu zadané domací úkoly, případně neuskuteční ústní prezentaci, nebude v daném semestru hodnocen. Students presentations may be videorecorded and used for further educational purposes. Prezentace studentů mohou být natáčeny a video použito pro vzdělávací účely. Final test: Part I - vocabulary and grammar e-test in a computer room, Part II - English text analysis and expressing opinion in writing. Part III - Listening comprehension test. Pro ukončení předmětu zkouškou jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován v angličtině a je zakončen testem na úrovni B2.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SC4MK_CJAJ