PdF:VV2RC_A2 Studio 2 - Course Information
VV2RC_A2 Studio 2
Faculty of EducationAutumn 2013
- Extent and Intensity
- 0/0/3. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Jan Bružeňák (seminar tutor)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Lefteris Joanidis (seminar tutor)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. ak. mal. Blanka Růžičková (seminar tutor)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PaedDr. Jiří Vaněk (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Dagmar Kafoňková
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- DAP Art Teacher Education for Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- DAP Art Teacher Education for Lower Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Extension of Teaching Qualification for another subject (programme PdF, C-CV, specialization Lower Secondary School Teacher Training in Art)
- Extension of Teaching Qualification for secondary schools (programme PdF, C-CV, specialization Upper Secondary School Teacher Training in Art)
- Studies to Extend Teaching Qualification for Lower Seconday Schools (programme PdF, C-CV)
- ZSS Art Teacher Education for Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- ZS1 Art Teacher Education for Lower Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Course objectives
- Accent is on a students self-depending creative activity. Teachwares are different according to a specialization. A student select only one subject in agreement with own art skills (painting, graphic art, drawing, computer graphic, modeling, art education theory etc.).
- Syllabus
- Classwork has a individual consultation form. Accent is on a students self-depending creative activity. Teachwares are different according to a specialization. A student select only one subject in agreement with own art skills (painting, graphic art, drawing, computer graphic, modeling, art education theory etc.). The sorted subject a student announce to the educationist, who is charged with the particular tuition. Students make understood which subject-matter they will authorship think out, number and terms of consulting hours, form and range of outcome (craftsmanship, number of works, form of adjustment and presentation). Lector by selection concrete item of study literature according to subject and make students acquainted with all of requirements.
- Literature
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1997, 87 s. ISBN 80-85808-49-8. info
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 87 s. ISBN 80-85808-30-7. info
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech (Art Education in Projects). Výtvarná výchova. 1995, vol. 1995, No 1, p. 3-4. ISSN 1210-0369. info
- ZHOŘ, Igor. Oleg Sus a Křížovnická škola (Oleg Sus and the Křížovnice school). Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994. ISBN 80-210-0122-5. info
- ZHOŘ, Igor. Úvaha nad komplexní estetickou výchovou (Some thoughts about a complex aesthetic education). Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704207-9-0. info
- ZHOŘ, Igor. Princip seriality aneb standardizace jedinčného. (The principle of seriesness or standardization of unique). Brno: Moravská galerie, 1993. ISBN 80-7027-026-8. info
- CHAMONIKOLA, Kaliopi, Igor ZHOŘ and Jiří KROUPA. Příběhy bez konce :princip série v českém výtvarném umění : Moravská galerie v Brně - Místodržitelský palác 9.9.-31.10.1993. V Brně: Moravská galerie, 1993, 117 s. ISBN 80-7027-026-8. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- HORÁČEK, Radek and Vladimír HAVLÍK. Akční tvorba. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991, 84 s. ISBN 8070670746. info
- ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
- Umění a výchova : výtvarná výchova, výchova pro budoucnost : zpráva z XVIII. světového kongresu INSEA, Praha 1966. Edited by Jaroslav Brožek - Bohuslav Maleček. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1968, 259 s. URL info
- ZHOŘ, Igor. Hledání tvaru : čtení o moderním sochařství s historickým prologem. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1967, 93 s. URL info
- ZHOŘ, Igor. K vývoji objektivních podmínek soudobého výtvarného dění v brněnském regionu historie uměleckých škol a jejich podíl na výtvarné situaci Brna v posledních šesti desítiletí. 1967, 307 s. info
- UŽDIL, Jaromír and Igor ZHOŘ. Výtvarné umění ve výchově mládeže. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964, 194 s. URL info
- Teaching methods
- practical lessons
- Assessment methods
- individual defence of semestr work
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Autumn 2013, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2013/VV2RC_A2