PdF:UOPK_0009 Ekonomika a řízení pr. po. - Informace o předmětu
UOPK_0009 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 1
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 8. 11. 16:40–19:15 učebna 50, So 15. 11. 8:25–10:05 učebna 50, So 13. 12. 13:55–15:35 učebna 50
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Předmět prohlubuje poznatky získané v bakalářském stupni studia v rámci Nauky o podniku (rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt) a v rámci předmětu Základy managementu (cíle a nástroje marketingu). Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
- Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- Obsahové zaměření… 1. Systémový pohled na podnik. 2. Vývoj strategického řízení a jeho cíle. 3. Obsah marketingové komunikace. 4. Základní komunikační modely. 5. Nástroje marketingové komunikace. 6. Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků. 7. Typy výzkumů a jejich metody. 8. Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně. 9. Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle. 10. Logistika v oblasti nákupu a výroby. 11. Distribuční logistika. 12. Personální management 13. Finanční řízení a rozhodování v podniku 14. Řízení dodavatelských řetězců. 15. Řízení vztahů se zákazníky 16. Vývoj využití počítačů v podnicích
- Literatura
- povinná literatura
- LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika . Příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 80-7226-221-1.
- PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 80-247-0254-1.
- Výukové metody
- přednáška, seminář,projekt
- Metody hodnocení
- Zpracování případové studie dle zadání v rozsahu 3 4 stran. Studii obhájí při zkoušce.
- Informace učitele
- Doc. Tvrdoň
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/UOPK_0009