PdF:NJ_M110 Strategie učení se ciz. jazyku - Informace o předmětu
NJ_M110 Strategie učení se cizímu jazyku
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/0. nebo 12 hodin v kombinované formě. 1 kr. (plus 1 za k). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M110/01: Pá 30. 9. 8:25–9:10 učebna 64, Pá 14. 10. 8:25–9:10 učebna 64, Pá 4. 11. 8:25–9:10 učebna 64, Pá 18. 11. 8:25–9:10 učebna 64, Pá 2. 12. 8:25–9:10 učebna 64, Pá 16. 12. 8:25–9:10 učebna 64, V. Janíková
- Předpoklady
- keine Vorgaben
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Německý jazyk a literatura pro základní školy)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Německý jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Das Ziel des Fachseminars ist es, den Studierenden ihre eigenen Sprachlernstrategien bewusst zu machen und ihnen Alternativen vorzustellen, die sie im Laufe ihres Sprachstudiums aber auch in der künftigen Tätigkeit als Lehrende sinnvoll einsetzen könnten. Eine Lernstrategie ist ein Plan von Lernenden, nach dem sie mentale Handlungen bewusst ausführen, um ein Lernziel zu erreichen.
- Osnova
- Kognitive, soziale und emotionale Zugänge zu Sprache(n) Reflexionen und Einsichten in Sprachlernstrategien Lernstrategien und Lerntechniken kognitive und indirekte Lernstrategien Language awareness Beispiele von Lernstrategien in einzelnen Spracherwerbsbereichen Sprachgebrauchsstrategien
- Literatura
- povinná literatura
- BIMMEL, Peter. Lernerautonomie und Lernstrategien. Edited by Herrad Meese - Ute Rampillon. Berlin: Langenscheidt, 2000, 208 s. ISBN 3468496516. info
- doporučená literatura
- METZIG, Werner a Martin SCHUSTER. Lernen zu lernen : Lernstrategien wirkungsvoll einsetzen. 8., aktualisierte Aufl. Heidelberg: Springer, 2010, 228 s. ISBN 9783642031120. info
- KÜHNL, Iris. Vermittlung von Lernstrategien : Ist-Stand und Zukunftsperspektiven. Berlin: Wissenschaftlicher Verlag (WVB), 2008, 197 s. ISBN 9783865733849. info
- Handbuch Lernstrategien. Edited by Heinz Mandl - Helmut Felix Friedrich. Göttingen: Hogrefe, 2006, ix, 414. ISBN 3801718131. info
- NEUNER-ANFINDSEN, Stefanie. Fremdsprachenlernen und Lernerautonomie : Sprachlernbewusstsein, Lernprozessorganisation und Lernstrategien zum Wortschatzlernen in Deutsch als Fremdsprache. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005, 436 s. ISBN 3896769723. info
- neurčeno
- WERNKE, Stephan. Aufgabenspezifische Erfassung von Lernstrategien mit Fragebögen : eine empirische Untersuchung mit Kindern im Grundschulalter. Münster: Waxmann, 2013, 300 s. ISBN 9783830928423. info
- LEOPOLD, Claudia. Lernstrategien und Textverstehen : spontaner Einsatz und Förderung von Lernstrategien. Münster: Waxmann, 2009, 347 s. ISBN 9783830921967. info
- PIEKARSKI, Witold. Lernstrategien als Instrument zur Autonomisierung der Lernenden im DaF-Unterricht : eine Perspektive der Lehrenden : [Magisterarbeit]. 1. Aufl. [Ravensburg]: GRIN, 2007, 102 s. ISBN 9783638840484. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen. In Brünner Hefte für Germanistik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 68-76, 14 s. ISBN 80-210-3882-9. info
- FILIPOVÁ, Pavla. Entwicklung von Lernstrategien bei der Wortschatzarbeit im Deutschunterricht. Edited by Věra Janíková. 2000, 62 s. info
- Výukové metody
- Reflexionen udn Selbstbeobachtung, Lektüre von Fachtexten, Präsentationen, Diskussionen, Erarbeitung eigener Beispiele
- Metody hodnocení
- Teilnahme, Ausarbeitung und Präsentation eines Referates, Recherche und Reflexionsaufgaben Seminararbeit
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá v pátek.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/NJ_M110