PdF:SPLBP_SPDL Special.: Spec.ped. dg. - Informace o předmětu
SPLBP_SPDL Specializace: Speciálně pedagogická diagnostika logopedická u dětí s opožděným vývojem řeči
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SPLBP_LIN2 Specializace log. inter. 2
Předmět je vyučován v rámci studijního programu - speciální pedagogika - komunikační techniky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Student získá základní poznatky o diagnostice narušeného vývoje řeči a možnostech mezioborové spolupráce. Student porozumí problematice speciálně pedagogické diagnostiky jednotlivých oblastí komunikační schopnosti dítěte předškolního věku.
- Osnova
- Opožděný vývoj řeči, sluchová percepce, zraková percepce, hrubá motorika, jemná motorika, oromotorika, grafomotorika, slovní zásoba, gramatická složka řeči, výslovnost jednotlivých hlásek, jazykový cit, schopnost souvislého vyjadřování.
- Literatura
- BEDNÁŘOVÁ,. J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2006, 229 s. edice psychologické a pedagogické literatury. ISBN 80-247-1110-9. info
- LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
- KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka : správný vývoj řeči dítěte. Illustrated by Eva Kolbábková. Brno: MC nakladatelství, 2003, 125 s. info
- LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
- Výukové metody
- seminář, diskuse, domácí příprava
- Metody hodnocení
- 1.Zpracování případové studie dítěte s narušeným vývojem řeči. 2.Předmět je ukončen testem (podmínkou úspěšného zvládnutí je 75% správných odpovědí 3. Vytvoření pomůcky určené k diagnostice řeči u dětí předškolního věku a její prezentace.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/SPLBP_SPDL