PdF:UOPK_8012 Aplikované výukové technologie - Informace o předmětu
UOPK_8012 Aplikované výukové technologie
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Jan Krejčí (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 23. 9. 15:45–16:30 laboratoř 84, So 14. 10. 13:00–16:30 laboratoř 84, So 4. 11. 13:00–16:30 laboratoř 84, So 16. 12. 11:10–11:55 laboratoř 84
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
definovat využívání didaktické techniky ve škole a pedagogické praxi;
využívat didaktickou techniku ve škole a pedagogické praxi - Osnova
- Didaktická technika
- Interaktivní tabule
- Software pro interaktivní tabule
- E-learning
- Výukové programy
- Literatura
- doporučená literatura
- KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika II. Brno: PedF MU, 2010. info
- KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika I. Brno: PedF MU, 2009, 28 s. info
- ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
- neurčeno
- VAŇKOVÁ, Šárka. Interaktivní tabule jako jeden ze současných trendů v hodinách hudební výchovy na základní škole. Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 8, č. 1, s. 21-31. ISSN 1803-1331. URL info
- BEDNÁROVÁ, Renáta a Ondřej DUFEK. Didaktické hry ve fyzice s využitím interaktivní tabule. In Strategie technického vzdělávání v reflexi doby. ústí nad Labem, 2011, s. 6-9. ISBN 978-80-7414-353-3. info
- BEDNÁROVÁ, Renáta a Ondřej DUFEK. Interaktivní tabule ve výuce fyziky. In RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. Moderní trendy v řípravě učitelů fyziky 5. Plzeň, 2011, s. 20-26, 6 s. ISBN 978-80-261-0030-0. info
- MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ a Aleš RUDA. Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků. 2010. info
- ZOUNEK, Jiří. Elearning ve školním vzdělávání. In PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, s. 277-281. ISBN 978-80-7367-546-2. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Interaktivní tabule ve výuce němčiny. 2008. info
- GRIMUS, Margarete. eLearning, eTeaching, eEducation :an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003, 205 s. ISBN 8073150522. info
- Výukové metody
- přednáška, konzultace, projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt, diskuze
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/UOPK_8012