HL3BP_MVZ1 Metodika výuky zpěvu 1

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Marek Olbrzymek, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Vladimír Richter (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Richter
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vladimír Richter
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen individuální i kolektivní pedagogické práce s hlasy dětí i dospělých.
Osnova
  • Teoretická rovina je doplněna praktickými lekcemi v podobě náslechů a práce s modelem. Rozbor náslechových hodin ve výuce mladšího žáka Rozbor náslechových hodin ve výuce staršího žáka Mutace Upevňování dovedností a jejich změna v návyky - automatizace základních technických parametrů. Cvičení budující pocit dechové opory Cvičení k neutralizaci vokálů a spojování konzonant a vokálů v legátu. Rozbor náslechových hodin ve výuce žáka 2. stupně ZUŠ Fonetika vokálů a konzonantů
Literatura
  • Kubátová, H.:Herci zpívají. Praha 1989, Martienssenová - Lohmannová, F.: Vzdělaný pěvec. Pardubice 1998, Bar, J. : Pravý tón a pravé pěvecké umění. Praha 1976
  • VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, Jarmila. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. 2. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita v Plzni, 2001, 96 s. ISBN 80-7082-842-0. info
  • MARTIENSSENOVÁ-LOHMANNOVÁ, Franziska. Vzdělaný pěvec :pěvecký lexikon v heslech. Pardubice: Kora, 1994, 329 s. ISBN 80-85644-04-5. info
Výukové metody
teoretická příprava,četba, diskuse v hodině
Metody hodnocení
teoretická a praktická zkouška - příprava práce se žákem
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.