PdF:AJ0204 Akademické dovednosti: psaní - Informace o předmětu
AJ0204 Akademické dovednosti: psaní
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Vogel, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ0204/01: Po 8:00–9:50 učebna 63, R. Vogel
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (4)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- English Language for Education (program PdF, B-AJ3SA) (4)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (6)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (6)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- In the course Academic Skills: Writing the students will:
be familiarised with the principal properties of the English written formal style (style of science / Academic English);
expand and practise their knowledge of the lexical, syntactic, graphic and structural means of Academic English;
learn to use functional strategies of writing for academic purposes and to apply adequate research methods;
distinguish between and use appropriately the basic genres of academic/scientific English;
learn how to use sources, quote from them and make references properly, create notes. - Výstupy z učení
- Student/ka
• dokáže využít prezentované prostředky a struktury odborného a vědeckého stylu při psaní vlastních textů;
• umí zvolit vhodnou metodu výzkumu a postupy pro jeho popis, analýzu a interpretaci výsledků;
• náležitě využívá cizí zdroje a odkazuje k nim v textu;
• jako závěrečný úkol napíše odborný text na zvolené téma a v něm využije předepsané prostředky a postupy vědeckého stylu. - Osnova
- 1. Introduction. Properties of the style of science (English for Academic Purposes).
- 2. Academic text / essay - instructions and recommendations. Written vs. spoken medium; formality, objectiveness.
- 3. Methodology of science and research.
- 4. Genres of academic and scientific writing. Scientific prose style vs. popular scientific / didactic style.
- 5. Cohesion and coherence. Devices of lexical and grammatical cohesion. Connectors.
- 6. Highlighting of meaning: hedging and boosting.
- 7. Vocabulary of academic texts. Structure of terms and noun phrases.
- 8. Abbreviation. English punctuation.
- 9. Syntax of academic texts. Word order.
- 10. Quotations and paraphrases. Use of sources, references.
- 11. Endnotes and footnotes. Use of tables/charts, graphs, diagrams.
- 12. Didactic aspects of Academic English. The style of textbooks and popular scientific texts.
- Literatura
- povinná literatura
- HAMP-LYONS, Liz a Ben HEASLEY. Study writing : a course in writing skills for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 213 s. ISBN 9780521534963. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Výukové metody
- Teaching methods:
explanation, practice and discussion in class;
home study and written assignment. - Metody hodnocení
- Completion prerequisites:
• attendance - minimum 80%;
• active participation in seminars;
• seminar essay - a piece of academic text, due on December 20, 2019. Pass mark: minimum 70%. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2879
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJ0204