AJ9406 Testování a hodnocení ve výuce anglického jazyka

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
No prerequisites or co-requisites needed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is for the students to acquire
working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
confidence in selecting appropriate tools for testing;
ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Výstupy z učení
By the end of this course, participants will be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing;
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Osnova
  • Teaching and testing
  • Kinds of tests and testing
  • Validity, reliability
  • Test development
  • Test techniques
  • Testing writing, testing speaking
  • Testing reading, testing listening
Literatura
    doporučená literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • Studies in language testing. Cambridge: Cambridge University Press. info
  • MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
  • PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • SPOLSKY, Bernard. Measured words : the development of objective language testing. Oxford: Oxford University Press, 1995, xii, 402. ISBN 0194372014. info
  • BACHMAN, Lyle F. Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press, 1990, xi, 408 s. ISBN 0-19-437003-8. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
4. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Forums. Presentation of own test items created according to the given criteria.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020.