PdF:JVp017 Eng. for Special Educators - C - Informace o předmětu
JVp017 Angličtina pro speciální pedagogy - C
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Anna Bízková Doleželová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp017/01: St 13:00–14:50 učebna 22, A. Bízková Doleželová, R. Mlýnková
JVp017/02: St 10:00–11:50 učebna 58, A. Bízková Doleželová, R. Mlýnková
JVp017/03: Čt 10:00–11:50 učebna 41, A. Bízková Doleželová, R. Mlýnková - Předpoklady
- B1 level knowledge of English is required. The B1 student understands the main points of clear standard input on familiar matters, can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way, can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. He or she can also describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Level B2 English course for students with entrance knowledge at B1 level of the CEFR. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Special Education (Specialization 1 - Speech and Hearing Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 2 - Visual Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 3 - Behavioral Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 4 - Intellectual Disabilities and Autism Spectrum Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 5 - Multiple Disabilities) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 6 - Special Adult Education) (program PdF, N-SPZPA)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course mission is to develop students' receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing) language skills and to enhance their grammar and vocabulary knowledge at level B2 by means of academic topics/issues related to the sphere of special needs education. After completing the course, students can use selected SNE terminology with natural and sophisticated control, show a good command of selected grammar structures, understand both written and spoken academic texts at level B1+/B2, can produce a formal written argument, and can give an oral presentation on a particular SNE issue.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: understand spoken LSP texts at B1+ level of the CEFR; understand written LSP texts at B1+ level of the CEFR; produce a short argumentative essay on a topic related to SNE; successfully participate in a spoken interaction dealing with SNE issues at B1+ level of the CEFR; give an oral presentation on a SNE issue; use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; show a good command of selected grammar structures at B1+ to B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Course introduction. Subject-specific topics: Introduction to SNE terminology. Visual impairment. Hearing Impairment. Integration/Inclusion of students with sensory impairment in mainstream schools. Speech disorders and speech therapy. Physical impairment. Academic skills: Academic writing - argument essay. Academic speaking - oral presentation. Grammar and vocabulary: Present simple X continuous; past simple X continuous; future in English; introduction to word formation, abstract vocabulary; present perfect tenses; sentence transformations I; passive forms; sentence transformations II; modals.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Test your English vocabulary in use : upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 150 s. ISBN 052166568X. info
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 9780521476584. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- neurčeno
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (activities developing language skills and grammar/vocabulary knowledge at level B2: listening and reading tasks, grammar and vocabulary practice, pair/group/class discussions and other kinds of speaking activities, collaborative writing, preparing and giving presentations, providing peer-feedback, etc.).
- Metody hodnocení
- Course requirements and continuous assessment components' weights: 1) Attendance (only two classes can be missed); 2) Active participation in classes + completed assigned in-term tasks; 4) Completed in-term writing assignments (10 marks); 5) Oral presentation (10 marks); 6) Credit test (20 marks); Total: 40 marks; PASS MARK = 26 marks (65%). In order to be credited, students must respect and meet all course requirements. For information on course recognition see http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/uznavani-predmetu/
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz na úrovni B2. Předmět navazuje na bakalářské jazykové kurzy úrovně B1. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/JVp017