PdF:FJ1027 Korektivní fonetika francouzšt - Informace o předmětu
FJ1027 Korektivní fonetika francouzštiny
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ1027/01: každou lichou středu 10:00–11:50 učebna 19a, Z. Schejbalová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk pro hospodářskou a administrativní činnost (program PdF, B-FI)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (3)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je náprava chybné výslovnosti francouzštiny, jak studentů, kteří si vybrali francouzský jazyk jako obor studia, tak i studentů, kteří studují francouzský jazyk jako volitelný předmět.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - aplikovat pravidla správné výslovnosti; - správně vyslovovat hlásky francouzského fonetického systému; - aplikovat získané poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Samohlásky ústní 2. Samohlásky nosové 3. Polosamohlásky 4. Souhlásky 5. Poslech textů 6. Četba textů a slovní zásoby - jedna kapitola = 2 týdny
- Literatura
- povinná literatura
- SCHEJBALOVÁ, Zdeňka a Laurent Georges CANAL. Dictées et textes à corriger. 1. vyd. Brno: MUNIPress, 2016, s. 1-50. ISBN 978-80-210-8520-6. info
- DOHALSKÁ, Marie a Oľga SCHULZOVÁ. Fonetika francouzštiny. Vyd. 3., rozš. Praha: Karolinum, 2008, 236 s. ISBN 9788024614717. info
- doporučená literatura
- Kyzlinková M., Hambalčíková L.: Conversation française, Tome II. Jazyková škola s právem státní zkoušky, Brno.
- SCHEJBALOVÁ, Zdeňka. Quelques suggestions pratiques pour faciliter l´apprentissage aux apprenants atteints de troubles spécifiques du langage oral et écrit. 2009. info
- SCHEJBALOVÁ, Zdeňka. Hádej, jak se jmenuji. Cizí jazyky ve škole. Plzeň: Fraus, 2008, roč. 52, č. 2, s. 57-61. ISSN 1210-0811. info
- LÉON, Monique. Exercises systématigues de prononciation française. Paris: Hachette, 2003, 144 s. +. ISBN 2-01-155218-4. info
- FENCLOVÁ, Marie. Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003, 108 s. ISBN 8072901265. info
- Výukové metody
- - Fonetická cvičení - četba, poslech - slovní zásoba
- Metody hodnocení
- Ústní prověření na základě četby neznámého textu a slovní zásoby.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Kyzlinková M., Hambalčíková L.: Conversation française, Tome II: Corps humain+maladies, Campagne+nature str.28-58, Conversation française, Tome I: Le temps str. 53-60 Vydavatel: Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Kotlářská 9 602 00 BRNO
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/FJ1027