PdF:SO523 Dílna aplikovaného dramatu - Informace o předmětu
SO523 Dílna aplikovaného dramatu
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 2 dny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Eliška Gruberová (pomocník)
Ing. Mgr. Marek Mrázek (pomocník) - Garance
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SO523/01: Čt 10. 12. 9:00–17:50 kancelář vyučujícího, Pá 11. 12. 9:00–17:50 kancelář vyučujícího, So 12. 12. 9:00–17:50 kancelář vyučujícího, L. Polánková
- Předpoklady
- - Písemný záznam pracovní dílny.
- Písemná reflexe na daný seminář.
- Úvaha na téma V čem jsem se zdokonalil/a. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP)
- Cíle předmětu
- Absolvovat dílnu z oblasti aplikovaného dramatu pod vedením zahraničního lektora. Na základě osobní zkušenosti se seznámit s lektorskou prací Mariuse den Ottera z NHL Stenden University of Applied Sciences (Holandsko).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude:
umět popsat a vysvětlit metodu herectví Helmerta Woundenberga (holandského herce) a metodu improvizace Erica Vose (holandského režiséra)
umět aplikovat získané dílčí poznatky a zkušenosti z dílny do své praxe lektora dramatu aplikovaného v oblasti sociální pedagogiky
rozvíjet své komunikativní kompetence v cizím jazyce. - Osnova
- Metoda herectví Helmerta Woundenberga (holandský herec)
- Metoda improvizace Erica Vose (holandský režisér)
- Drama aplikované v oblasti sociální pedagogiky.
- Literatura
- Applied theatre : international case studies and challenges for practice. Edited by Monica Prendergast - Juliana Saxton. Chicago: Intellect, 2009, vii, 224. ISBN 9781841502816. info
- The applied theatre reader. Edited by Tim Prentki - Sheila Preston. First published. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2009, xvi, 380. ISBN 9780415428873. info
- NICHOLSON, Helen. Applied drama : the gift of theatre. New York: Palgrave Macmillan, 2005, viii, 196. ISBN 1403916462. info
- THOMPSON, James. Digging up stories : applied theatre, performance and war. New York: Manchester University Press, 2005, x, 262. ISBN 0719073154. info
- THOMPSON, James. Applied theatre : bewilderment and beyond. Oxford: Peter Lang, 2003, 220 s. ISBN 9783039115389. info
- TAYLOR, Philip. Applied theatre : creating transformative encounters in the community. Edited by Tom Barone. Portsmouth: Heinemann, 2003, xxx, 137. ISBN 0325005354. info
- Výukové metody
- cvičení, přednáška, diskuse
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Studenti prezentují vlastní návrh (dramatické lekce/projektu) jak získané poznatky a zkušenosti z dílny mohou využít ve své dramatické praxi v oblasti sociální pedagogiky. Student odevzdá písemný záznam dílny.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/SO523